bilder och resultat!

Hej på er! Wow, Sverige har verkligen levererat dessa två senaste dagarna, vädret är lika underbart idag som det var igår! Men nog om det och mer om gårdagens tävling! Jag orkade ju som sagt var inte uppdatera igår när jag kom hem (23:55 var jag hemma) för jag var så fruktansvärt trött efter att ha varit på margaretehof från kl 3 på dagen.
.
Till en början var jag fundersam på om det ens skulle vara möjligt att få hästen in på banan, Ofeig var inte riktigt samarbetsvillig kan jag meddela. Hon gick bara och letade efter Bylgja (transportkompisen) hela tiden, gnäggade, var bråkig i munnen, stod och stegrade på framridningen och sparkade bakut såfort jag bara petade på henne med spöt, så det såg inte så ljust ut.. haha!
.
Men in på banan kom vi och där var hon inte alls lika bråkig, hon var inte som hon är hemma, men betydligt mycket bättre än på framridningen. Vi tog oss igenom kval-heatet och blev (till min förvåning) utvald bland de tre bästa av de 7 (?) startande och fick rida in på banan igen i final-heatet! Där skötte hon sig också bra och vi fick lämna banan igen. När domarna bestämt sig ropar de upp en, en efter en i placeringsordning och man får rida in på banan igen för prisutdelning. Jag var helt chockad när det till slut bara var jag och en till som stod utanför banan och väntade spänt på resultaten, men vi slutade på en fin andraplats!
Är kanonnöjd med tanke på att jag inte är islandsryttare! Och det var det många som la märke till, de sa att man såg på min sits att jag red "vanliga" hästar annars, haha!
Att bli 2:a på en islandshästtävling, det är inte illa pinkat för en hoppryttare va? (;
shit vad dålig hållning jag får när jag rider Ofeig, haha! Det är bara för att man
måste rida på ett helt annat sätt antagligen, ser ut som jag är helt puckelryggad ju.. haha!

Kommentarer
Postat av: helena

Vilken fin blogg! :)

2012-05-01 @ 16:48:42
URL: http://helenasangberg.blogg.se/
Postat av: Carro

sv: Jo det är sant, man skulle ju kunna bli myndig vid 16 och sluta rida ponny vid 18 ;)

2012-05-01 @ 19:40:29
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: FRIDA ELMLUND

Vad duktiga ni är! :D

2012-05-01 @ 20:50:40
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0