svar på frågestund! del 4

Här kommer de sista svaren från frågestunden!
Jag vill även gratta Vera som ställde flest frågor och kommer därmed att få gästblogga här, kontakta mig på min mejl så ska vi ordna det! [email protected]
.
Frågor från Vera.
.
Varför föll du för just Spirit?
Man märkte på henne redan första gången att hon var väldigt speciell, en på miljonen! Sen älskade jag hennes långa man (; HAHA! Det var egentligen ingen optimal förstaponny för mig, men vi var helt fast.
.
Provred du henne mer än en gång?
Om jag minns rätt så provade vi bara henne en gång.. som jag sa, vi var helt fast i henne. (;
.
Har du en kamera? vilken?
Ja det har jag, en Nikon D3100.
.
Vem har gjort din skitsnygga design?
Det är Carro som har gjort den!
.
Vart har du köpt din hjälm?
Om du menar min nyaste, AYR8'an. Så är den beställd från Long Melford Saddlery i England!
.
Hur gammal var du när du började rida?
7-8 år
.
Vad är det högsta du och Spirit har hoppat tillsammans?
120-125 cm
.
Drömhästen?
Se svar från del 3!
.
Bästa hästtidningen?
Hm, hästmagazinet!
.
GPA/CO?
åh, kan inte välja mellan dem....
.
Ponny/häst?
båda!
.
Sto/valack/hingst? varför?
ston är bitchiga, valacker är tråkiga och hingstar är jobbiga, eller? Vet inte faktiskt.. Ett sto som inte är stoigt är guld, de har ofta mer vilja än vad en valack har. Men hingstar är ju så fruktansvärt fina att titta på.. Jag är kluven!
.
Vilken färg är din tandborste?
Haha! jag har två stycken, en grön och en rosa!
.
Absoluta favoritbilden på dig och Spirit?
Det finns för många att välja mellan...
.
Vad tänker du på innan tävling?
Glöm inte banan, glöm inte banan, glöm inte banan... HAHAHA!
.
Packar du fritt eller har du en packlista inför tävling?
Jag packar fritt! men har en liten lista i mitt huvud, hehe
.
Spirit med ett ord?
speciell.
.
När tävlade du första gången?
Klubbtävling: närj ag var runt 11 år kanske?
Lokal: När jag var 14 om jag inte minns helt fel.
.
Har du tävlat ridskoleponny?
Ja det har jag!
.
Är Spirit din första ponny?
Ja det är hon!
.
Annars, vilken/vilka hade du innan?
Spirit är min första egna ponny, men innan henne har jag haft foderponnyerna Epson (b-ponny) Julle (d-ponny) ohc Dolly (d-ponny)
.
Mål 2012?
Starta MsvB
.
Högsta dröm?
Jag är ingen drömmare direkt.. Men att Spottis får ett underbart hem och att jag hittar den perfekta hästen!
.
Favoritlåt just nu?
Vet inte.. Ni kan ju ta ett kik på min Spotifylista och se vad jag lyssnar på för musik iallafall! HÄR är den.
.
Hur många hästar står i stallet där du har Spirit?
Med S så är de 5 st!
.
Lägsta du har tävlat?
På klubbtävling: 40 cm
på vanlig tävling: LD (70 cm)
.
Har du tävlat dressyr?
Ja det har jag!
.
Isåfall, hur gick det?
Ja det var inget resultat att hänga i julgranen direkt. (;
.
Förebild inom ridsporten?
Rolf-Göran Bengtsson!
.
Vad tycker du om snacket om "för hårda träningsmetoder" i ponnyakuten?
Jag är inte särskilt insatt, så jag vet inte..
.
Fem hemsidor du besöker ofta?
facebookblogg.sebloglovin, hästnet och TDB!
.
Var du medryttare/fodervärd innan du fick egen ponny?
Ja, jag var fodervärd!
.
Vad tänker du på när du letar häst?
utbildning, ålder, pris och utseende.
.
Skulle du kunna köpa en häst där det inte fanns en bild med i annonsen?
Ja, OM där finns en film. Annars, nej. Jag klickar inte ens in på annonser utan bild.
.
Kan inte du skriva ett åsiktsinlägg om märkesutrustning?
Jo det skulle jag kanske kunna göra!
.
Vilka färger passar Spirit bäst?
Jag tycker att hon är himla fin i blått! marinblått, kornblått, himmelsblått, ljusblått, turquoise, ja allt som är blått! Hon är även fin i grönt! och brunt, och vitt, och lila.. hehehhehehe
.
Ett schabrak du inte hade tackat nej till just nu?
DETTA från Christina Sport, utan tvekan!
.
Fem bra bloggar?
http://baraacarro.blogg.se/
http://carlssonpataket.se/
http://fridaelmlund.blogg.se/
http://johannagrant.se/
http://gennes.se/
.
Har du varit på något bra ridläger? Vart?
Jag har varit på ridläger på hemmaklubben Åsbo Ponnyklubb från 2007-2010, världens roligaste ridläger!
.
Vad har du för mobil?
En iPhone 4
.
Bästa bettet du har ridit Spirit på?
Novabett!
.
Ett härlig sommarlovsminne?
Falsterbo ♥
.
Fux/Brun?
Egentligen inget av det.. men om jag måste välja, brun.
.
Skäck/Skimmel?
Skimmel!
.
Färger man absolut inte kan ha på en gul ponny?
gul, rosa och orange..
.
Färger som är snygga på en gul ponny?
marinblå, kornblå, pistagegrön, vit, brun mfl.
.
Engelsk/remont/pullar?
remont.
.
Vart vill du resa just nu?
Jag vill tillbaka till Thailand!!
.
Beskriv dig själv med två rader?
Jag är väldigt speciell och har konstig humor.. haha!
.
HV Polo/Scapa?
Scapa
.
JW/Anna Scarpati?
Svårt, JW har mycket att välja på men anna-schabraken är ju outstanding!
.
Utstickande/traditionell tävlingsoutfit?
Utstickande!
.
Hur mycket är klockan när du svarar på denna fråga?
För mycket.. haha! 02:27
.
Den roligaste frågan jag har ställt?
Vet inte faktiskt..
.
Var mina frågor bra?
Jadå, de var kanon!
.
Frågor från Agnes.
.
Hur gammal är du?
Jag är 18 år!
.
Vilka mål har du med Spirit innan du går lver på storhäst?
Att starta MsvB!

Kommentarer
Postat av: Caroline Bågfeldt

Tack för alla länkar :D haha!



Btw, lycka till på debuten :D

2012-05-20 @ 21:14:29
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Vet att detta inlägg är gammalt, men funderar på att köpa samma hjälm som du från samma sida. Undrar om du kommer ihåg om någon tull skickades med hjälmen? Mejla gärna mig in du svarar! :) tack.

Svar: Hej! Ojdå hmm.. Det kan jag faktiskt inte komma ihåg tyvärr :( ledsen... Men lycka till iallafall och jag hoppas det löser sig! :)
Malou Kastman

2014-08-27 @ 07:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0