sår och brända mular?

Tidigare idag så var jag och mamma iväg på tandläkarkliniken och inhandlade något som är bland den bästa cremen jag någonsin har haft i min ägo, Aloe Propolis Creme!
 
Den fungerar för ALLT! smörja mungipor, mjuka upp ruvor, läka sår osv.
Jag fick ett skarsår på mitt finger, smörjde på salvan och två dagar senare kunde jag inte ens säga vilket finger som såret var på, den är helt OUTSTANDING! Min salva bor i stallet, den används för att smörja mungipor, på sår, den fungerade även kanon när Spottis hade något muggliknande i karlederna för ett tag sedan, den är ganska tjock så den lägger sig som en hinna över så inte flugor och sånt kommer åt såret.
 
När vi fick höra priset så var vi nära på att inte testa, men jag är glad att vi gav den en chans. Tuben är inte stor men den är otroligt dryg, vår har använts flitigt och nu efter två år så är den slut! 250:- får du ge för en tub på 113 g.
 
Pratade även med Nina (hästtandläkaren) och hon berättade om en salva från samma märke som innehåller solskyddsfaktor, den ska tydligen fungera kanon för hästar som lätt bränner mulen! Hon hade haft en häst med ljus mule som alltid brände mulen i solen, hon hade försökt med diverse salvor, även Helosan Sol, men hästen lyckades ändå bränna sig. Sen testade hon denna salvan och hästen brände sig inte det minsta! Den slapp alla problem som har med bränd mule att göra. Helosan Sol är nog det som fungerar näst bäst, men eftersom den är vattenlöslig så håller inte den i så länge som den borde göra.. Aloe Sunscreen salvan är ej vattenlöslig och mycket tjockare än Helosanen, därför sitter den kvar mycket längre och skyddar bättre!
 
Så har ni hästar med ljus mule som lätt bränner sig, köp denna salvan och slipp problemen! Om min storhäst har ljus mule så tänker jag inte tveka, denna salvan ska inhandlas på en gång! Självklart så går den använda på människor också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0