presentation

Då det har tillkommit lite nya läsare och önskemål om en ny presentation så kör vi på det, här kommer en ny presentation om oss!

Malou Kastman heter jag, född den 26 april 1994 i nordvästra Skåne där jag fortfarande befinner mig! Jag bor i en villa en bit utanför Helsingborg tillsammans med min mamma, pappa och lillebror. Jag är en glad och positiv tjej som på fritiden gillar att vara i stallet, rida, träna, tävla, vara med vänner och festa! Jag började rida när jag var runt 6-7 år på ridskola, har därefter haft foderponnyer och nu en egen ponny. Är nu inne på mitt sista ponnyår då jag i år fyller 18..
-
Här har ni mig, hehe!
ca 500 m bakom mitt hus ligger ett litet stall där min ponny Spirit står!
Hon är ett connemara sto född 11 mars 2001, 137 cm i manken och bär färgen Bork (gulbrun). Hon är den ponny som ni ser på ungefär 99% av bilderna på bloggen! Den 27 maj 2006 stog en lurvig liten ponny med lång man i stallet och var nu min!
Hon var endast sutten på några gånger och riden i alla gångarterna, aldrig hoppad. Låter som en bra förstaponny va? (; haha!
-
Men vi fastnade så för henne och bestämde oss för att köpa henne!
Till en början gick det bra, men sen gick det bara utför.. Jag var jätterädd för henne och vågade inte rida henne, det var inte ofta jag satt kvar på hennes rygg. Hon stegrade sig så högt att hon gick över! Men med mycket tålamod och hjälp så löste sig problemen och jag ångrar inte en sekund att jag aldrig gav upp i den situationen.
-
Spirit är alltså egenutbildad av mig och just nu tävlar vi upp till LA i hoppning! Men vinster och placeringar upp till LB+5. Vi kämpar just nu på att sätta stadiga rundor i LA och kvala till MsvB.
-
Vår tid tillsammans har snart nått sitt slut, till våren ska min älskade prinsessa säljas.. </3
Det kommer bli bland det svåraste jag någonsin gör.. att lämna min bästa vän. ♥
-
Här är en film från vår tid tillsammans, vi har utveckalts endel båda två!
Jag har lärt henne och hon har lärt mig, vi har lärt oss tillsammans.
Ta er gärna tid att kolla på den, den är lång, men det är vår historia.


Kommentarer
Postat av: madelene friberg

vad heter den sista låten när ni hoppar? :)

2012-01-29 @ 12:28:24
URL: http://madelenefriberg.blogg.se/
Postat av: Maja

Shit vilket bra jobb du har gjort med honom!! Man ser värkligen skillnad från provridning!! Sjukt fin! :)

2012-01-29 @ 20:45:04
URL: http://majah.devote.se
Postat av: jessica

åh vilken bra film :) riktigt kul att se så mke förändring :)! bra jobbat :)

sv; okeej åh de va riktigt fint :)!

2012-02-01 @ 15:04:24
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Vickan

vad hade du vunnit när du fick den där Mega rosetten på slutet? :)

Det är så fint att se utvecklingen<3



Läs gärna vår blogg:)

2012-02-01 @ 19:03:04
URL: http://srsryttarna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Shit vilken utvekling!! Jätte bra jobbat :)



Jag lämnade min bästa vän i sommras, det värsta var nästan dan före jag viste att hon skulle åka jag bara grät hela dan! :/ Gråter fortfarande, oftast på nätterna.. Ändå vet jag att hon har det jätte bra där hon bor nu!



PS. du har en grym blogg! :D

2012-02-06 @ 09:32:54
URL: http://equestrianswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0