Sista ridpasset med Spirit

Som sagt kommer Malou hem idag, vilket betyder att det var sista gången jag red Spirit idag.
Vi var på hoppträning för Jenny Arvidsson, och det gick otroligt bra!

Hon skötte sig riktigt bra, pigg och glad som vanligt. När vi red fram höll jag mig på egen volt och tänkte hela tiden på att hålla henne lugn, gick faktiskt bra med tanke på att hon alltid är mer pigg när man rider i grupp.
Däremot flippa hon lite i galoppen och blev lite studsig i mellan åt, fick henne till att slappna av riktigt mycket efter ett tag och då gick hon himla bra.

Hoppningen gick kanonbra, allt flöt på bra, vi fick något konstigt språng i början. Trots allt första gången jag hoppar henne mer ordentligt och sist jag hoppa henne var det enbart små kryss iprincip.

Idag hoppa vi lite hinder på båge och någon linje, började med små hinder på volt och träna på att få rätt antal galoppsprång mellan. Vi avslutade med en bana med allt ihopsatt.

Spirit var pigg, men absolut inte svår att hålla, hon lyssnade bra och hoppade riktigt fint på många av hindrena. Det är första gången Spirit hoppar sedan trettonspelen, och ändå var hon så pass lugn.
Kan alltså suméra träningen med att hästägare, ryttare och tränare var nöjda idag och det var en riktigt rolig träning!



Bild från dagens träning, filmer kommer senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0