Josse här!

Som ni kanske har förstått är det jag som ska rida Spirit under tiden Malou är på solsemester, den lilla gottegrisen!


Mitt namn är Josefine Friberg, blir 19 detta året och bor i samma lilla by som Malou. Bor på en liten hästgård med tre boxar och några hagar och en liten paddock.
Vi hyr även tre boxar på Åsbo ponnyklubb, klubben jag rider för eftersom vi har 6 hästar.
Jag går sista året på Helsingborgs ridgymnasium, där jag läser NV.
Har ridit sedan jag var 4 år och fick min första ponny när jag var 10 år.
Finns inte så mycket att berätta om mig, mer än att jag är extremt nogrann haha!
Ridsport är mitt största intresse, tycker även om att fota med min systemkamera.
Eftersom jag har fullt upp med alla hästar, träningar och tävlingar, hinner jag tyvärr inte umgås med mina vänner även om de står mig nära. Jag är glad att det finns folk som förstår och ändå stöttar en i alla läge, utan dom hade jag inte varit där jag är idag. 
 
Har haft det jobbigt med mina hästar en längre period och har iprincip bara haft problemhästar.
Men i slutet på min ponnytid, allra bäst gick det sista tävlingen med en vinst, lossnade allting och det gick bara framåt. Jag är glad att jag har fortsatt kämpa efter alla jobbiga år! Det ger resultat!

Mina hästar:

Pirelly, 20 årigt welshsto e. Langaas Trinket. Hon är min första ponny och med henne har jag tävlat upp till LB hoppning och dressyr. Hon är mycket speciell och det är inte många som klara av henne, hon har gjort mig till den ryttare jag är idag. Utan henne hade jag aldrig klarat av att rida svåra och problemhästar idag.
Hon är dräktig med Orchard D'Avranches och kommer föla i slutet på maj.

Silas, 13 årig valack. Vi har gått igenom mycket, en lång historia, men nu måste vi tyvärr gå skilda vägar och han är alltså TILL SALU. Riktigt tråkigt då det är han jag tog min första placering med, första vinsten, hoppa första regionala tävlingen, debutera LA. Ja det finns mycket vi har gjort tillsammans, och han betyder väldigt mycket för mig! Har tävlat LA hoppning och LB dressyr.

Lille V.Pride ''Bazze'', 16 årig valack, föredetta travare. Går som ridhäst och vi har tävlat upp till 1m hoppning. Eftersom jag köpte ny storhäst för några veckor sedan fick Bazze flytta till ett nytt hem.
Han bor nu på en mysig gård hos fodervärden i Vinslöv.

Carambole (SWB), 5 årig valack e. Cyklon 1083, ue. Landlord. En fin häst som jag har köpt av Jenny och Niklas Arvidsson för snart 3 veckor sedan. Han har inte gjort så mycket, men har enorm kapacitet och kommer kunna gå dom största klasserna! Det är alltså min nya tävlingshäst som jag hoppas kunna kvala till Falsterbo och Breeders trophy med, dock långsiktiga mål. 


Vi har även en minishettis Loppan 22 år, och min lillasysters b-ponny Fabiose 16 år.

Utöver mina hästar rider jag ett gäng andra hästar, som jag även tränar och tävlar.
Bland annat en fin ungponny med mål som ungponnychampionatet, och en fin d-ponny som är till salu.
Jag hjälper ofta folk med sina ponnyer och håller även träningar ibland.




Vill ni veta något är det bara slänga in en kommentar här på bloggen, eller ett mejl till [email protected]


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Nu är det såhär att jag tycker du ska börja blogga igen, saknar det som fanken!

2012-02-16 @ 22:42:57
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Håller med Alexandra, dags att börja blogga igen Josse!!

2012-02-17 @ 09:02:31
URL: http://xelaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0