anmäld

Igår efter dressyrträningen för Amalie anmälde vi till första tävlingen med Dolly! Det blir en lokal i Ödåkra där vi ska hoppa LC och LB (90 cm & 1m), det är en ganska liten bana med relativt snälla hinder så det blir ett bra ställe att debutera på! :) Dessutom så är det KG träning på tisdag så jag hinner hoppa henne en gång till ordentligt innan tävlingen!
 
Puuh nu blir det mycket träningar för olika tränare, vilket är bra för min del då man får så mycket olika tips på hur man ska rida! På tisdagar ojämna veckor är det KG träning med Dolly, kommer bli kanonkul då jag alltid har velat testa träna för KG, har bara hört gott om honom! Dagen efter är det Jenny träning med Spottis, alltså blir det två hoppträningar två dagar i rad på ojämna veckor! Sen på tisdagar jämna veckor så är det dressyrträning med D för Amalie Egholm Hebsgaard, som för övrigt är lika gammal som mig och går på min skola fast i en annan klass, haha! ^^ Hon är verkligen kanonduktig på att lära ut och har mycket erfarenhet i bagaget då hon både vunnit SM på ponny och varit med i EM-laget på storhäst (för juniorer), det kändes riktigt bra att rida för henne även fast det kändes lite underligt eftersom att vi är lika gamla, men hon förklarade riktigt bra och istället för att bara sitta och berätta vad jag skulle göra så gick hon upp och visade och förklarade verkligen så man förstod, sen var hon på mig hela tiden om min sits och mina händer vilket jag verkligen behöver då dom två sakerna är min stora svaghet inom dressyren, så jag behöver någon som tjatar på mig. (; Kan helt klart tänka mig att fortsätta rida för henne med Bambi sen i framtiden då hon även har STOR erfarenhet av att utbilda unghästar. Så vi får se hur det blir, det är ju inte dags än på ett bra tag ändå så.. :)
 

Kommentarer
Postat av: Sandra M

Var med och tävla om ett supersnyggt schabrak från Schockemöhle Sports på min blogg =)

www.smalmborg.blogg.se

2012-08-23 @ 16:30:07
URL: http://www.smalmborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0