28 april 2012

Hej på er! Wow vad tiden har gått fort idag. Vi var ute till kl 6 imorse och därför har jag inte fått så mycket sömn i mig, åkte hem runt halv 11 tiden och låg sen och tittade på en film för att återhämta lite krafter så jag skulle orka stallet. Det gjorde jag också, hela tre hästar blev ridna idag! Trimmade först Ofeig lite i paddocken inför tävlingen på måndag, red därefter ut en runda på Baugur och tog sist en runda barbacka i paddocken på Bylga! Spottis fick sig en vilodag idag.
.
Mamma fotade även lite idag, så här kommer lite bilder!
Till en början med fick jag valla hem alla hästarna, haha! De går på 10 hektar och stod såklart allra längst bort, det är en ganska bra bit kan jag säga, men jag hankade på Tjocke så det var inte så farligt!
Ofeig! Vi var inte riktigt överens i början, men hon släppte fint efter ett tag! Hon är väldigt stor och lång så man måste packa in henne och få henne riktigt samlad för att hon ska börja jobba ordentligt.
Bylgja, ett litet krutpaket på 20 år. Pigg som attan och väldigt nervig, man skulle kunna tro att hon var minst 10 år yngre, haha!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Sv: Var någonstans står islandshästarna :)

2012-05-03 @ 13:27:25
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Carolin

varför är de klippta på detta viset? att man har lämnat underhalsen oklippt? :)

2012-05-06 @ 18:20:35
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0