RESULTAT

Ursäkta att det blev så sent men det kom en massa annat ivägen så jag kunde inte uppdatera..
Iallafall, här kommer det!

Jag är helt ställd när det gäller hur min ponny betädde sig på framridningarna och framhoppningarna idag, hon var verkligen helt exemplarisk! Inte en enda tendens till stress utan var helt kolugn hela tiden vilket hon i princip aldrig är på tävling annars! Det är alltid i någon situation hon blir uppstressad, men inte idag!

Det var faktiskt otroligt skönt då hon blev så mycket mer påverkningsbar än vad hon är annars, kunde ta tillbaka och trycka på utan att hon började varken studdsa eller explodera vilket ledde till att vi nästan inte fick ett endaste fel avstånd inne på banan, min ponny är bäst!

LB (90cm), A:0/A:0 - 0+4 fel.
Superrunda! Hon var verkligen lugn och harmonisk, fick en väldigt jämn takt genom hela rundan. Dock så tabbade jag mig riktigt rejält till omhoppningen..

Eftersom att hon gick så himla lugnt och fint så lät jag henne rulla på i det tempot genom hela banan och sen när vi kom till omhoppningen så var det ju dags att gasa på lite och då blev hon överraskad för att jag helt plötsligt började öka på henne, det plus en lite för snäv sväng bidrog till ett stopp på första hindret i omhoppningen, men det felet tar jag helt på mig! Jag vet att man inte kan överraska henne så utan det är bättre att man lägger upp ett bra grundtempo i grunden så det sen inte blir sån stor skillnad till omhoppningen, detta felet har jag gjort innan också, dum nog så gjorde jag det igen.. Men ponnyn hoppade som en gud både innan och efter den lilla incidenten s¨det gör inte så mycket!

LA (100cm), A:0/A:0 - ute.
Detta var verkligen också en superrunda! Eller den lilla biten vi kom var iallafall super, haha..
Hon hoppar ettan och tvåan kanonbra, kommer lite nära på kombinationen som var nummer tre men fixar det galant ändå, hoppar fyran hur fint som helst och vidare till femman, där gick det lite tokigt.. Vi kom lite konstigt på det men hon är snäll och försöker hoppa ändå, dock räckte vi inte riktigt över så hon får bommen mellan benen och börjar fumla ner på knä, någonstans mitt i detta hamnade mitt högra ben över på vänster sida och jag lyckades inte få tillbaka det, så jag "trillade" av. Eller trilla vet jag inte om man kan kalla det precis, det såg mer ut som att jag steg av eftersom att jag landade på fötterna, haha!

Mamma lyckades fånga detta lite halvt på film, eller ja, hon har fått med anridningen och när jag landar, precis när vi är över hindret så blev hon nog lite nervös så då filmar hon någon helt annan stans! xD Jag lovar att visa den för er så fort jag lyckas föra över allt från minneskortet till datorn, haha!


Överlag är jag jättenöjd med dagen! Inte över resultatet för det var inte så mycket att hurra för, men eftersom att ponnyn gick så fruktansvärt bra! :D
Det är ju trots allt inte resultatet som räknas, det är känslan.

Kommentarer
Postat av: Gisela

Jasså det var det som hände jag blev väldigt förvånad när jag såh ute i resultat listorna !;p

2011-10-02 @ 16:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0