perfektionism

Jag lider av en sjukdom, den sjukdomen kallas för perfektionism. Det innebär att man vill att allt ska vara så himla perfekt och rätt hela tiden, allt ska gå som man planerar och det ska hela tiden vara sansat och kontrollerat. Jag är en perfektionist, det måste jag sluta vara. Jag måste sluta upp med att hela tiden vilja så mycket på tävlingsbanan utan bara slappna av, inte tänka så mycket och bara busa och ha roligt! Skit samma om det går i lite högt tempo ibland, skit samma om det kanske inte alltid ser helt kontrollerat ut, skit samma om det inte alltid är kontrollerat, det får lov att vara lite galet ibland, bara man har kul!

Jag vill alldeles för mycket, jag tänker för mycket. Det hindrar Spirit från att ta eget initiativ eftersom jag alltid är där och rättar, ibland måste de få lära sig själva.
Det går som bäst när jag inte tänker för mycket, det har jag märkt oräkneliga gånger och det vet jag om, jag ska sluta med det, från och med nu ska vi bara busa och ha roligt på tävlingsbanorna och inte ta det på så blodigt allvar!

Jag vill och ska sluta att vara perfektionist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0