skola, ridning & helgplanering

Helt klart den segaste dagen på länge! Första dagen i skolan efter en veckas välbehövligt lov var inte precis det man längtat efter, nu är det slut på sovmorgonar och tillbaka till allvaret!
Det som nog egentligen är värst är att det börjar mörkna redan när jag sätter mig på bussen hem.. Det är nog det värsta med vintern! Det och frusna vattenhinkar..

Spirit fick en vilodag idag efter gårdagens tävlingar, imorgon ska hon ridas ut en runda och joggas väldigt mycket för att bli av med eventuell mjölksyra/träningsvärk (visste ni att hästar ofta känner av mjölksyra/träningsvärk som mest 2 dagar efter ett hårt pass?), på onsdag är det dags för hoppträning igen men helgen blir lugn, inga tävlingar alltså!

Min helg kommer spenderas i Helsingborg, det är ju nämligen ponny SM i hoppning! :D
Åker in med Nellie & Isabella på lördag och sen åker jag och Isabella även in på söndag och kollar finalerna, spännande! Får se om det följer med något hem från "mässan", man vet ju inte om det slinker med ett schabrak eller något annat spännande! (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0