så här ligger det till

Tydligen så har Spottis bett varit en storlek för stort och använt lite för flitigt vilket har gett henne ett sår ganska långt upp i käken som antagligen gör rejält ont, vilket kan vara en anledning till att hon inte har kännts som vanligt på sistonde. Vi får hoppas på att det är anledningen men för att vara på den säkra sidan ska hon ändå kollas av kiropraktorn i vecka, för att vara på den säkra sidan. (;

Tandläkaren tyckte att idén om att testa novabett på henne var bra, dock får vi ju köpa helt nya bett då dessa hon har är för stora. Så för variationens skull så hade jag tänkt mig minst tre olika bett! Jag SKA ha ett rotary-bett (ett sånt jag har nu) för det går hon så himla bra på, sen blir det förmodligen ett novabett, och så funderar jag även på ett babypelham eller något att ha när jag rider ut, sen rider jag ju väldigt mycket på hackamore vilket hon tyckte var jättebra!

Jag skulle även variera med remontnosgrimma på henne då det inte tryckte in kinden där såret satt, vilken tur att hon är ursnygg i remont! :D det framhäver verkligen hennes huvud!
Men eftersom jag inte vet hur länge jag ska ha kvar henne känns det onödigt att gå och köpa något exklusivt svindyrt träns.. Så jag har hittat två snygga, billiga träns från Hööks som jag står och väljer mellan. Nu får ni hjälpa mig, vilket träns tror ni hon hade passat bäst i?

1.

2.


Kommentarer
Postat av: agnes carlsson

Jag tycker ett det kommer vara shit fint på Spottis<3

2011-11-21 @ 19:37:34
URL: http://agneslapeca.bloggplatsen.se
Postat av: Louice Råå

2-an tyckte jag va snyggt :P

2011-11-21 @ 19:46:00
URL: http://othello.blogg.se/
Postat av: Johanna

2an! :)

Tråkigt med såret och att behöva köpa massa nya bett, haha! Hoppas det går över snart :)

sv: tack så mycket :D

2011-11-21 @ 20:59:04
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: Isabell premfors

Jag har 2an och ja tycker faktist att kvalitén på det är väldigt bra med ja hade 1an innan såg ut så men kan varit en äldre modell men det va i alla fall mycket sämre kvalitet på de de va hårt i så lixom;) hoppas spottis blir nöjd med sina nya grejor;)

2011-11-21 @ 21:13:41
Postat av: Anonym

NUMMER TVÅ! :D

2011-11-22 @ 20:51:23
Postat av: Agnes

Det första var fint, men det andra ser mer "välgjort" ut, och snyggare haha :)

2011-11-28 @ 21:09:16
URL: http://lurboryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0