Dressyr-tävling

Nu var det gjort, vår debut på den riktiga dressyrbanan!
Tyckte faktiskt att det gick bra, men folk som såg vår runda och
sen hör när jag säger att det gick bra tror troligtvis att jag är
rejält dum i huvudet, men det gick bra för att vara Spottis!

Liksom, hon är ingen dressyrponny och har temprament som ett fullblod,
vad ska man begära egentligen? det är inte jättelängesen vi började rida dressyr
på riktigt (vi har ju alltid ridit dressyr men endast fokus på att få henne lugn och ridbar).
Jag förväntar mig inte att hon ska gå som alla dedär små flotta dressyrponnyerna, hon är spänd, hon kan inte länga stegen i skritt ordentligt, hon kan knappt stå stilla i halterna, hon är alldeles för ivrig helt enkelt! Men vi jobbar på det och det är därför vi åker ut på sånna här grejer och ska börja göra det så ofta som möjligt, träning!

Ju mer träning och rutin vi får, ju bättre kommer det gå! Hon har ett enorm steg den här ponnyn ska ni veta, hon visar det mer och mer här hemma där hon känner sig lugn och trygg, det kommer komma på tävlingar också såfort hon lär sig att inte vara så ivrig i allt hon gör utan ta det lugnt och inte stressa. "När hon lär sig det, då kommer hon få höga poäng!" säger min dressyrtränare som får se henne här hemma när hon är lugn och avslappnad, det känns roligt att höra det för då vet man att det finns där och att det kommer komma såsmåningom!

Mamma lyckades knäppa typ 3 bilder som blev bra och en liten filmsnutt.





Nöjd Spottis efter rundan!


Kommentarer
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

Även om hon är väldigt spänd och stressad har hon härlig energi i traven, lyckas du bara kontrollera den energin (som inte är det lättaste) tror jag det kan bli jättebra :D

2011-05-09 @ 14:10:07
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0