pay and ride

Dressyren idag gick faktiskt över förväntan!
Framridningen var dock katastrofal, både Cappe och Dolly var ju med idag och då
skulle hon ju hålla stenkoll på var båda två var..
Så hon sprang mest och gnäggade och störde alla andra, dum ponny..
Men när hon väl hade båda samlade på framridningen så gick hon riktigt lugnt och fint!

Inne på banan gick hon också jättebra (för att heta Spirit iallafall)!
Blev ju såklart lite småmissar såsom att hon inte riktigt ville stå stilla i halten
och hetsar lite efter galopperna osv men i helhet så gick det mycket bättre än vad det brukar gå!

Domaren som har sett oss "från början" (ända sedan jag köpte Spottis) sa att hon var jätte imponerad
av henne och att det hade blivit jättestor skillnad! och att jag red henne jättemjukt och fint, sånt är ju alltid kul att höra! :D

Måste bara påpeka att när jag var inne på banan och väntade på min tur så höll hon på att stegra och tramsa sig, hon var helt hysterisk för att inte hennes stallkompisar var där.. Så va där en som har häst på åpk som kom fram och frågade om vi var helt säkra på att han var kastrerad och inte var hingst, mamma bara; ja vi är ganska så säkra med tanke på att det är en hon! xd
Men ja, hon tror nog själv att hon är hingst ibland. ^^

Förresten vilken hjälm tycker ni att jag passar bäst i?
Vill ju köpa en JW också, snor alltid Josse's när det är dressyr och såna "speciella" grejer. (a


Kommentarer
Postat av: alexandra

jag tyckte faktiskt du passade bättre i jw:n :p <3

2011-03-13 @ 20:10:37
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: Louice

tycker du passar bra i båda :)

2011-03-13 @ 22:10:36
URL: http://louice.pankz.se
Postat av: Disaa

Jag tycker du passar bäst i JWn :)

2011-03-14 @ 11:45:24
URL: http://lifeofdisa.blogg.se/
Postat av: Tuva

Tycker att du passar i båda men kanske lite bättre i jw :)

2011-03-14 @ 16:28:25
URL: http://ryttarnas.blogg.se/
Postat av: agnes

Jag tycker du passar i jw :)

2011-07-31 @ 10:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0