svar på kommentar


Svar: Jag förstår helt hur du tänker men det finns en baktanke med att jag inte har något stöd i tyglen. Spirit har väldigt svårt att ta för sig utan drar bara in näsan och går bakom lod, därför rider jag henne på detta viset, för att lära henne att om hon vill ta för sig och gå mer framåt så är det ingenting som tar emot. Jag låter henne få så mycket tygel som bara möjligt och har dem slappa för att hon själv ska söka sig fram till stödet och på så vis få fram näsan.

Självklart rider jag inte henne såhär alltid! utan det är bara ett experiment för att se om det fungerar och änsålänge har det ju faktiskt gått väldigt bra. Jag har endast provat på detta två gånger men tänkte fortsätta med det ungefär 1-2 gånger/veckan för att ge henne lite tid att förstå vad det är jag vill ha ut av detta, när hon sedan har tagit in det så kommer det bli en helt annan häst att rida! Hoppas du förstår min beskrivning! (:

Sen vill jag bara säga till er som kommenterar anonymt, ni kan väl iallafall skicka med er mailadress så jag kan svara via den? Det blir så jobbigt om man ska svara i inlägg varje gång! Ni behöver inte vara rädda för att visa vem ni är, jag skrev att jag ville ha kritik, bra & dålig! Dessutom så tar jag inte det här på ett dåligt sätt utan jag förstår helt hur du menar, det var jag som var otydlig när jag skrev ut syftet med varför jag red på det viset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0