svar på F.S

Vad är dina bästa resp. sämsta egenskaper?

Mina bra egenskaper jag är väldigt lugn och tålmodig i min ridning (det fungerar inte att bli arg på Spirit, då kan man lika bra lägga ner hela ridpasset för hon blir bara mer & mer stressad ju argare man blir, hon förstår liksom inte varför man blir så arg på henne, så det gäller att hålla huvudet kallt & behålla lugnet.) Jag försöker att alltid tänka positivt och vara glad & jag vill alltid att min häst/ponny ska ha det bra.
Mina mindre bra egenskaper är att jag kan vara lite för lugn, vilket resulterar att jag blir långsam. jag har svårt att passa tider & kan vara väldigt virrig & glömsk av mig, sen skjuter jag gärna på saker, "jag gör det sen" är nog en av de meningar jag använt mest i livet!

Hur gammal är du?
Jag föddes den 26 April 1994, så jag är 17 år, 2 månader & 5 dagar för att vara exakt!
men kort sagt: jag är 17 år.

Hur länge har du ridit?
Jag har ridit sen jag var runt 8-9 år, alltså har jag ridit i ca 8-9 år!

Hur högt har du hoppat?
Runt 115-120cm

Hoppning eller dressyr?
Hoppning & Dressyr säger jag då! För att kunna göra en bra runda & ha en lyhörd ponny/häst i hoppningen måste du ha dressyren också, hoppning är ju trots allt dressyr med hinder! Men Jag väljer att tävla i hoppning framför dressyr då jag tycker det är mer fartfyllt & spännande!

Hur hög är din häst?
Hon är 137cm. men hon känns betydligt högre att sitta på då hon är väldigt högrest!

Har du haft fler hästar innan?
nej inte egna, men jag har haft foderponnyer! (:

När fick du din första ponny?
den 27 Maj 2006, det var då denna vackra gulingen blev min!


Vilket tycker du är ridklädesmärket som gör snyggast grejer?
ehm.. svår fråga, det finns så himla många märken som gör så otroligt snygga saker!
men ex. Animo, Equipe, Kingsland, Anna Scarpati, Pikeur, Schockemöhle, JW, Equiline mm.



Den som ställde flest frågor var Elin!


Kommentarer
Postat av: Emma Berg

När du hade frågestunden kom jag inte på några frågor, så tänkte fråga lite nu (a)



Vilket gymnasie går du på?

Vad är dina mål innom ridningen?

Ska du köpa någon D-ponny eller gå direkt över till storhäst?

- Då tänker jag mer att det är ju sån skillnad på C-ponny & storhäst.

Varför köpte du en C-ponny o inte en D ?

(Eftersom man kan ju ha en d-ponny längre än en C längsmässigt.)

2011-07-01 @ 23:02:19
URL: http://hastekipage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0