större kamera

Idag ska jag sätta mig ner och beställa hem lite grejer till min kamera, den behöver uppgraderas en aning! Den ska få lite "utbyggnader" mm. (; Det jag ska beställa hem är:

MeiKe MK-D3100 - Batterigrepp!
Dock så har inte min kamera något vid batteriet (kommer inte riktigt ihåg vad det hette..) som gör att jag inte kan ha fokusering vid halvtryck när jag använder batterigreppet, då ansluter man den tillhörande sladden så fungerar det utan problem! Visst det kan bli lite jobbigt att ha en sladd där hela tiden med jag får stå ut, detta är trots allt den enda sidan jag har hittat som säljer batterigrepp till D3100, det var prat om att det inte ens skulle göras ett grepp till denna modellen så jag är överlycklig att jag ens hittat det! :D
695 kr hos www.fotofyndet.se


Sigma 70-300mm F 4-5,6 - Objektiv!
Jag är inte ute efter något värsting-objektiv då jag endast "hobbyfotar" (kan man kalla det så?), jag fotar hemma, har med kameran på tävling, till stallet osv. Det räcker med ett sånt här objektiv, jag behöver ingen svindyr utrustning för att ta helt okej bilder, ni förstår hur jag tänker? Jag har heller inte den stora plånboken som tillåter en att köpa dedär allra finaste & bästa grejerna.. så det lutar åt detta objektivet!
1 349 kr hos www.elgiganten.se



UV-filter 58mm
För att skydda linsen på objektivet.
104 kr hos www.fotofyndet.se


Minneskort 16 GB
329 kr hos www.fotofyndet.se


Motljusskydd
99 kr hos www.cms.kreativfotografi.se


Det är inte säkert att jag beställer allt på en gång, vi får helt enkelt se!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har det där objektivet och älskar det! :)

2011-07-26 @ 11:04:05
URL: http://lindabj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0