trotsat regnet

Jag är jätteblöt.. Jag och Spottis trotsade vädret och gav oss ut på en timmeslång uteritt i regnet! Konditionsträning stod på schemat så vi tog oss ner på grusvägarna i Rösa och red galoppintervaller, vi låg och rullade på i en frisk galopp i längre sträckor och sen paus och skritta i några minuter, så höll vi på hela rundan, skritt, galopp, skritt, galopp.

När vi kom tillbaka var hon rejält trött. (; för en gångs skull!, hon brukar inte blir så trött utan brukar kunna hålla på i timmevis! men detta tog lite på henne vilket är bra, hon låg inte alls på lika mycket och drog i galoppen efter ett tag som hon gjorde i början.
Stretching och ut i hagen för min trötta men nöjda ponny! Imorgon väntar ett lugnt lösgjörande pass i PD'n där målet är en låg rund form & mycket travarbete för att bli av med eventuell mjölksyra & träningsvärk från idag!

Söt ponny står och väntar på att vi ska ge oss iväg!


Kommentarer
Postat av: Daniela

JÄTTE fin header och jag älskar färgen din häst har! :D

2011-08-11 @ 16:29:10
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Ida

Vart rider du när du rider upp till rösa? :)

Jag rider mest neråt Stidsvig och kålarehus för då slipper man stora vägen. Tänkte bara om du har något annat håll än stora vägen till och komma dit? :P

2011-08-12 @ 14:53:27
URL: http://idalundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0