Lördagens tävling!

Första tävlingen för säsongen och tredje tävlingen i livet, nu har vi kickat igång 2015!!
 
Dagens positiva:
• Han var oväntat lugn på framridningen
• Vi gjorde bra halter
• Han var urläcker i vår nya outfit ;)
• Han gick ut i hörnorna!!!!!
 
Dagens mindre positiva:
• Han blir otaktig och kort/snabb i steget när han blir nervös
• Vi har dåligt tryck i mellangaloppen
• Övergångarna.... främst galopp-trav, träna träna träna!!!
• Han står emot och släpper inte till i travökningarna
• Jag har mina händer i magen.. Korta tyglarna Kastman!!
• Tappar rakriktningen och spårar i vänster varv (går med rumpan innanför spåret) samt står emot innerskänkeln
 
 
Men hur skönt är det inte att efter allt lagt sig kunna sätta sig ner på kvällen och studera in i minsta detalj vad som var bra och vad som behövs tränas mer på?! Mannen/kvinnan som kom på filmkameran borde få något slags pris!! Det håller nog varenda ryttare med om ;)
 
Jag är faktiskt supernöjd med vår insats i lördags, ärligt talat så var jag inte ens säker på om vi skulle komma i närheten av hörnorna eller det pimpade domarbordet x'D Hästar har ju en tendens att vara "värre" på hemmaplan, kommer de till ett annat ställe så är ju allting nytt, men med en så drastisk förändring på hemmaplan är det många som kan reagera, för sådär brukar det ju fan inte se ut ;)
Poängen var som väntat inget att direkt rama in och hänga på väggen och skryta med, men domaren låg överlag väldigt lågt i sin bedömning. Vi skrapade ihop 58%, men mina klubbkompisar som normalt sett brukar rida på stadigt runt 68-70% låg mellan 61-65% trots bra ritter... Så ja, men det spelar ingen roll för just nu är vi bara ute efter att skaffa rutin, höga procent kommer senare ;)

Kommentarer
Postat av: camilla

Måste äga att du sitter bra ner i sadeln =).. Har du övergett hoppningen helt nu?

Svar: Tack! Superkul att höra då jag verkligen kämpat med min sits :D Nä det har jag inte, vi ska komma igång och hoppa också men det har legat lite på is nu under vintern, men vi ska förhoppningsvis komma igång snart :D
Malou Kastman

2015-03-09 @ 20:03:44
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0