mitt ♥!

Katja var ute på besök i torsdags igen för att köra igenom Eddie en runda till, till en början så var han jättesur och vresig och tyckte inte alls om när hon var uppe och pillade och tryckte på ryggen på honom. Konstigt tyckte jag då Eddie aldrig är den som är sur av sig, han är i princip kroniskt glad! Helt plötsligt så säger bara Katja "DÄR släppte det", och det var som ett lugn drog över hela hästen. Han blev så lugn och harmonisk och ställde sig och gäspade och var inte sur överhuvudtaget längre! Alltså lyckades hon hitta ännu en låst punkt och det gjorde väldigt ont när hon var på den, och sen när hon tryckt till den så var han samma glada jag igen. I övrigt var han superfin i kroppen tyckte hon! Min underbara trollunge, snart är vi igång igen!
 
Bad även Katja kolla sadeln då jag har varit lite skeptisk på senaste tiden. Den har börjat kasa bakåt något fruktansvärt och jag kan inte rida honom utan förbygeln som minskar kaset något men inte helt, har även provat både fårskinnspadd och antiglidpadd men det fungerar inte det heller. Sadeln låg bra men Eddie är byggd och rör sig fruktansvärt mycket i uppförsbacke så det kan vara lite boven i det hela, Katja kommer tillbaka om två veckor och då ville hon se när jag rider honom i den så ska vi se vad vi kan göra för att försöka lösa problemet.
 
Funderade lite på dendär mirakelpadden från Ogilvy som det varit så mycket skriv och prat om, men vill inte gå och köpa en för så pass mycket pengar utan att veta om det fungerar.... Någon i närheten som har en som hade kunnat tänka sig att låna ut den så jag kan få testa?! pretty pleaaaaaaase
 
Ser ni förresten hur lite päls Eddie har? Och han är klippt EN gång i vinter, hahah! Enda stället man ser övergången på är på ryggen, men han är bara halvklippt i både huvud och på ben men där ser man inte kanten överhuvudtaget, lyx! :D

Kommentarer
Postat av: olli o messi

Vad roligt att han är på bättringsvägen den lilla prinsen! :D Och vad skojigt att ni har kommit ut på lite dressyr tävlingar du och Astrid ;) Blir så extremt tävlingssugen och motivationen stiger när jag ser er :D Skit roligt! Sitter och tittar på olika pay and jump och pay and ride nu som en toka, de ändå en del i Skåne! Längtar! Visst är det skönt med lite päls på hästen, min är inte eller så pälsig trots att han inte ens är klippt. Nu ska jag tänka ut en riktigt klurig fråga till dig haha

Svar: Ja det är skönt! hahah ja vem hade kunnat tro det ;) Jag kunde knappt ens få henne att böja på nacken i början och än mindre att trampa under sig xD Kan tänka mig det! Ja skåne is the place to be om man vill hålla på med hästar i sverige tror jag, det är så mycket större utbud på tävlingar här än i övriga sverige! Ah det är så underbart skönt :)
Malou Kastman

2014-03-16 @ 20:00:36
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se
Postat av: Evelina Blomqvist

Jag skulle också vilja testa den där omtalade padden! Jag tror inte på sånt, men har hört så SJUKT många övertygade människor att jag börjar falla för trycket, hahahaha ;)

Svar: Eller hur, näst intill ALLA man har pratat med eller var man än läser om den så är den liksom som skänkt från ovan, hahah!
Malou Kastman

2014-03-17 @ 09:08:15
URL: http://epicevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0