tandläkare & staketflyttning

Morning guys!
Dagen jag fruktat länge är kommen, idag åker tandställningen i underkäken in.......
Ajajaj vad ont jag kommer ha de närmsta dagarna.. Ovanpå det ska jag jobba onsdag-fredag och jag tillber högre makter att ingen av ungarna kommer inom en meters radie av min mun, men det är väl lite som att hoppas på regn i sahara eller att Eddie ska hålla sig frisk i mer än ett par månader åt gången? det är ungefär lika stor sannolikhet att de sakerna händer liksom.... Aja, det är väl bara att bita ihop (HAHAH dream on, AJ). En sak är iallafall säker och det är att jag ska försöka äta för en hel vecka under morgondagen, så kanske jag iallafall klarar mig i ett halvt dygn framöver.. Jag lider av kronisk hunger, not a good combo att inte kunna äta då!
 
På tal om att äta så ska vi flytta ut staketet ytterligare lite för mina fyrbenta! I maj (?) så gödade vi i hagarna och strax därefter skadade Eddie sig igen så de fick stå på sjukhage. Ja de, Théa och Eddie, eller numera kända som Teddy för de som inte orkar säga deras löjligt långa smeknamn (?, mamma...), Stackars Eddie blir ledsen när alla går ifrån honom i hagen och Théa hade sett ut som en knubbsäl om hon skulle gått på allt det gräset... Iallafall, så nu när de stått på liten hage så länge så har ju gräset fått växa helt orört och därmed blivit superlångt. Så nu när det är så mycket bete så öppnar vi upp hagarna succesivt, både för att de inte ska få för mycket gräs åt gången och för att Eddie fortfarande ska ta det ganska lugnt ute i hagen och ger vi honom tillgång till lite gräs åt gången så står han nöjd och betar istället för att springa runt som en getingstucken Ferdinand på Kalle Ankas jul....
 
Mitt bustroll ♥

Kommentarer
Postat av: Malin

Fin han är Eddie. Hästarna blev väl lyckliga över mera gräs! Hoppas att du inte har allt för ont i käkarna efter tandläkarbesöket!

Svar: Jaaa, mitt vackra hjärta! De blev super happy ;) det är inte roligt men jag överlever :/
Malou Kastman

2014-06-24 @ 23:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0