duktiga lilla Loppan!

Gissa vem som skötte sig över förväntan på pay and jumpen idag?! vilka goa hopphästar jag har hos mig just nu! :D
 
Théa fick debuthoppa på klubbens pay and jump nu ikväll och denna hästen är ju lugnet själv alltså. Det är första gången hon får gå mellan paddocken - lilla ridhuset - stora ridhuset, alltså byta place att rida på under ett och samma pass, massa påskkärringar på små färglada befjärdade ponnysar vart du än tittade och det var första gången hon hoppade mer än 3 hinder i följd, alltså en hel bana. Hon tittade lite på 1:an i första klassen men sen bara rullade hon över resten som om hon aldrig gjort något annat i hela sitt liv, hahah!
 
Hon fick hoppa två rundor, 50 & 60 cm, alla måste vi ju börja någonstans :D 50 cm gick vi runt felfritt och i 60 cm fick vi två rivningar där hon först tappade ett bakben och sen kom lite nära, allt pga att hon var så trött i huvudet, men det kan vi ju inte klandra henne för! Så mycket nya intryck som hon har tagit in idag och ändå har hon varit så kolugn och skött sig utmärkt. Hon är ju trots allt bara riden i drygt 2,5 månad och  de gångerna hon är hoppad under ryttare kan jag räkna på mina två händer!
 
Film från rundorna dyker upp imorgonförmiddag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0