20 april 2014

Hallå, vem vill sitta inne vid datorn när det är såhär gott väder ute?! Skåne har bjudit på +20° grader varmt idag och jag har legat ute i solen flera timmar i förmiddags! Det får jag dock lida för nu där jag sitter i min säng, röd som en tomat på hela kroppen och med ett sickigt, svidande face... Hade nästan glömt bort hur det känns att vara solbränd, trots den irriterande stickande känslan i huden så har jag nästan längtat lite efter det, sommaren 2014 är på gång peeps!
 
Hästarna fick vänta tills lite senare på eftermiddagen då det svalnat av lite. Théa har dragit av sig en sko och stått i två dagar, men hovslagaren kunde inte komma fören tidigast tisdag och så länge vill jag inte låta henne vila.. Så hon fick strosa runt lite i paddocken idag, underlaget där är ändå så mjukt så tror inte att det ska vara någon fara för hoven. Eddie fick rida ut idag igen och han var ett riktigt litet rumptroll, han var rädd för precis allting och var allmänt sprallig och fjöntig, knashäst.. Tänkte rida i paddocken imorgon så jag får jobbat igenom honom ordentligt, för att springa omkring ute i skogen med huvudet bland trädtopparna och tvärnita var 5 meter för han ser ett grässtrå i kanten är minsann inget vettigt träningsupplägg...
 
Eddie och Babs på dagens runda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0