efter regn kommer solsken!

Eller? Ja jag vet inte riktigt, idag har det varit lite gott och blandat vill jag nog påstå. Ena stunden lyser solen, andra stunden börjar det blåsa rejält, sen regnar det, sol igen och vise versa, ja jag tror ni fattar om ni inte är några slags eremiter som lever totalt isolerade från omvärlden utanför husväggarna. Jag har iallafall överlevt stormen och förutom läktardörren till ridhuset som är brutalt sönderslagen av vinden och en bit av stalltaket som bestämde sig för att lämna sin ursprungliga plats så är det mesta frid och fröjd! Och att vi var utan ström i närmre 4 timmar på kvällskvisten var bara mysigt! Tills jag insåg att mobilbatteriet nästan var slut.. Då som en gåva från Gud himself så kom strömmen tillbaka igen, hallelujah moment! typ
 
Men på tal om annat än vädret, för det måste nog vara världshistoriens mest lama samtalsämne.. Glory gick toppenbra på dressyrträningen imorse! Fick många bra övningar som vi ska fortsätta spinna vidare på i vardagstrimmet :) Även Théa var kanonduktig idag trots det växlande vädret! Hon var lite mer spänd än vanligt vilket inte är så konstigt då det hängde höpåsar i träden runt paddocken och hösilageplasten hade släppt från balarna och fladdrade omkring i vinden, men hon skötte sig kanon och börjar hitta fram lite mer stöd till bettet nu :)
 
Nu har jag bara Astrid kvar att hoppa ikväll runt ca halv 8-tiden och sen blir det förhoppningsvis mys med Phillip resten av kvällen beroende på hur hans tenta i eftermiddag går, annars får jag helt enkelt ta katten och bädda ner mig i sängen och titta på film i min ensamhet då mamma och pappa jobbar, buuuh
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: HAHAHA, shiiit. Då hade ni det nog värre än oss, åkte buss hem och hela bussen typ vinglade runt. Trodde jag skulle dö, hahaha. Usch. ;)

2013-10-29 @ 16:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0