kan inte komma på en bra rubrik.

Det är onsdag och denna dagen har verkligen gått i ett! Åkte upp till stallet imorse runt kl 9, tempade Eddie och idag låg han på normaltemp igen, gick ut och gick med honom i en halvtimma och efter det hade svullnaden på benet gått ner lite, skönt! Pratade med en person idag som hade fått samma på några av sina hästar för längesen och det var "bara" ett virus, hon kollade lite på Eddie och trodde också att det var det han led av. Vi ska avvakta några dagar till och om det fortsätter på rätt väg så är det ju bara att vänta ut det då det inte finns någon medicin mot virus, utan det försvinner av sig självt efter vanligtvis en vecka eller så.
 
Idag har lilla Carthéa fått hitta på två för henne nya saker! Hardcore styrträning genom att rida dressyrprogram, ryttarmärke II tog vi oss igenom som jag håller på att lära mina elever (inget avancerat, så ni som tänkt kommentera att det kanske är lite tidigt att rida dressyrprogram på en häst som bara haft ryttare på ryggen i 2 veckor kan andas ut ;) Såhär svårt är programmet.) vilket hon gjorde toppenbra! flöt ut lite i svängarna imnellanåt och de raka linjerna är inte sådär jätteraka än men det kommer, herregud hästen har precis lärt sig svänga ;) Hon fick även komma ut en sväng ur paddocken och ridas ut på grusvägen, vilket hon tyckte var lite läskigt men skötte sig ändå super och gick fram överallt trots läskiga grejer längs vägen! Hon är så jäkla cool denna hästen.
 
Nu ska jag trycka i mig kvällsmat och sen har jag en date med Ben & Jerry i min säng framför en bra film, låter som en bra kväll tycker jag! Här är btw några bilder mamma klickade på mig och Théa idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0