resultaten!

För att vara första tävlingen sen början av januari så är jag mer än nöjd med min underbara ponny! Lite mindre nöjd med min egen insats, men man är väl lite ringrostig.. (; haha!
-
Förklass, LB:
Självaste rundan i sig gick helt kanon, den var verkligen helt klockren! inte en enda miss på något hinder utan fick perfekt avstånd på alla, förutom in i kombinationen där hon tyvärr kom liiiiiite för nära och fick med sig en bom.. Men resten av rundan var helt suverän! så vi fick 4 fel, vilket inte gjorde någonting eftersom det bara var förklass och en clear round.
-
Lagklass, LB:
Denna klassen var också himla bra, dock så tabbar jag mig ganska rejält när jag först känner att hon inte riktigt skulle räcka till i kombinationen så jag plockar ner henne och rider på 3 galoppsprång i den istället för 2, därefter blir jag helt förvirrad och glömmer banan, har ingen aning om var jag ska tills jag får syn på hindret jag skulle hoppa (som för övrigt var rakt fram, hur kan man glömma det egentligen?!) så min stackars ponny kommer helt katastrofalt snett på hindret och i någon blandning mellan trav och galopp lyckas hon på något sätt ändå ta sig över, haha! Det kallar jag snäll ponny! (; så i denna klassen var vi alltså felfria!
-
Resten av rundan både innan och efter det lilla missödet gick dock superbra! min lilla guldponny.
Tyvärr så drog de andra i laget på sig vars en rivning och en uteslutning så laget hamnade på en 6:e plats. Men vi klandrar ingen, det kunde ju ha hänt vem som helst. Det tar vi igen till nästa omgång!
-
Här kommer ett gäng bilder som Ida har fotat med min kamera då mamma packade på henne den för hon var så nervös så hon vågade inte ge sig på att försöka själv.. (; haha!

Kommentarer
Postat av: Johanna

ni är ett jätte fint ekipage synd att hon måste säljas:((

2012-03-17 @ 17:52:16
URL: http://ponnydynamit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0