stallet idag

Dagens stallsysslor bestod av att rida ut en runda på plutten samt prova Spirits nya täcke!

Orchi gick bra idag! hon var pigg och framåt, lite skraj eftersom att vi red ut själva, men det är hon ju inte van vid så det är ju inte så konstigt! Vi red in i skogen och hoppade några små grenar som låg på hög och det tyckte hon var skoj! Blir antagligen ridning imorgon också, om vädret tillåter det såklart. Det sägs att det ska snöa rejält imorgon och då kan det bli lite körigt då hon varken har snösulor eller broddar.. Men det ska nog lösa sig!
Bjuder på en kass mobilbild från idag!


Spottis fick komma in och äta lite samt prova sitt nya täcke!
Anledningen till att hon har tappat så mycket muskler nu när vintern har kommit är antagligen för att när gräset försvinner och de kommer in och får hö istället = hon får inte i sig lika mycket proteiner som på sommaren. (vi har inte så proteinrikt hö som hon egentligen skulle behöva äta) Därför har vi börjat ge henne Lusern! Ska testa och se om det fungerar och hon går upp i vikt/sätter mer muskler, just nu ser hon så klen ut! haha..

Men tillbaka till täcket, idag anlände hennes Back on Track fleecetäcke!
Det satt bra på henne, lite långt på höjden kanske, men det är inget som gör något.
Jag vet hur bra BoT hjälper för mina knän, så detta blir nog kalasbra för hennes rygg!

Kommentarer
Postat av: henrietta

sv: ja, och så får du komma och testa min nya ponny :D <3!!!

2012-01-20 @ 20:54:46
URL: http://swedenjumpers.blogg.se/
Postat av: henrietta

sv: jag har ju fått rida spottis och om jag nu ska få tävla henne så får du tävla denna då ju :D <3



Hihi visst :D en irländare, köpt hos sven inge, 7 år 147 cm :) hoppat 100 m klasser i irland :) vet ej vad den heter dock ahha xd men lite mer åt det grövre hållet :) har ingen jätte bra galopp och inga super fram ben men det kommer med tiden för den hoppar väldigt bra med ryggen :) dock är inte mina ben nedan för magen änns ;) <3

2012-01-20 @ 21:21:51
URL: http://swedenjumpers.blogg.se/
Postat av: henrietta

sv: hihi ja: :D vi får hitta någon tävling sen när spottis är igång och så tävlar jag spottis och du prinsen då som han kallas :D <3



vi hämtar han imorgon så hoppas detta blir bra :DD <3

2012-01-20 @ 22:13:25
URL: http://swedenjumpers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0