fråga från läsare

Anonym om nytt licenssystem 2012:

Vart står det att alla ponnyer och hästar måste ha licens? Det står faktiskt ingenstans att man måste ha licens på hästar som går lokalt :p

svar: Nej, man måste inte ha ponny/häst licens förens man tävlar på regional nivå och uppåt. Det ska dem dock ändra till 2012 då man måste ha licens på sin ponny/häst även om man tävlar på lokal nivå. Licensen kommer även att bli en årsavgift istället för som tidigare, löser du licens på en ponny/häst så gäller den resten av dens liv, nu kommer det bli att man får lösa ny licens varje år (om inte ponnyn/hästen har licens innan reglerna ändras, då gäller den fortfarande.)

Jag gillar inte alls de nya reglerna, vill ni vara med och motverka att de går igenom? Skriv då på HÄR!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså, jag är inte dum i huvudet om du tror det. Jag vet också vad de nya reglerna innebär, men jag har missat biten där det faktiskt står att det ska ändras till att man måste ha licens på "lokala hästar" f.r.o.m 2012 också, och jag undrar vart alla har läst det för jag kan då fan inte hitta det någonstans ^^



Så att det börjar kännas lite som att folk inte kan läsa, med tanke på uppståndelsen som drog igång när folk fick för sig i januari att man fick tävla utan väst från den dagen man fyllt 18 för att det stod som ändring i TR, vilket var åt helvete fel för den enda ändringen där var då var "ska bäras knäppt".



Litar inte på det här med att man måste ha licens på lokalt heller förrän jag har läst det med egna ögon. Så vart står det nu då?

2011-10-16 @ 19:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0