dagens resultat + bilder

LB+5, 4 fel: Tjurig ponny som inte alls ville vara på framridningen, så red inte så mycket utan red fram det som behövdes och gick in och hoppade lite och sen ut och skritta så hon lugnar ner sig.. Banan gick väl någorlunda okej, det var en A:0 (omhoppning från start) på endast 8 hinder. Hon hoppade ganska lustigt på vissa hinder och stannade på 7:an för den stog precis bakom en buske och jag svängde lite tight så hon han inte se det..

Jag tycker att hon känns lite osäker i sig själv nu, hon stannade ju på träningen också och hon
brukar aldrig stanna, det är väl omställningen till ute hoppas jag, vi är nog på rätt spår snart igen när vi har vant oss vid de stora utebanorna!

LA: 0+4 fel: Lika tjurig på framridningen här, ååh vad jag hatar stoiga ston! -.-
Dock var hon jätteirriterad när man tog henne i munnen för hon hade fått skav ovanför
mungipan pga att nosremmen låg imot och skavde när man hade spända tyglar..
Så då var hon jättetjurig för det med, så fort man tog henne i munnen för det gjorde ju såklart ont!

Även denna rundan var lite hiffs som haffs, hon kom väldigt nära på de flesta hinderna och var
inte riktigt sammarbetsvillig men vi nollade i grunden och fick ett nedslag i omhoppningen!

Bilderna är från framridningen och första rundan.





När man ser denna bilden börjar man undra om de glömde höja i kombinationen?! xd ↓

Kommentarer
Postat av: johanna

vilka fina bilder :)

2011-05-22 @ 20:12:41
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Har för mig perstorp inte höjer kombinationerna så mycket, när jag hoppa LA där låg trekombinationen på LC höjd..

2011-05-22 @ 21:30:06
URL: http://ridersjumping.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv; Ja det är det faktiskt, blir ganska förvirrande för hästen!

2011-05-22 @ 21:48:01
URL: http://ridersjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0