varit hos mormor

Det är därför jag inte har kunnat uppdatera idag..
Iallafall så var Katja här idag igen, så hon tittade lite på Spottis eftersom
hon gick så illa på dressyrträningen igår men hon var hur fin som helst så hon trodde
bara att det var för hon brunstade.. ååh dessa ston!
Nästa gång jag ska köpa häst ska det vara en valack, helt klart!

Dessutom så har just jag fått tag på ett sto som är helt överkänslig när hon brunstar, det går inte peta på henne utan att det kryper i hela kroppen på henne och hon är kostant sur vilket är jättetråkigt eftersom hon inte mår bra av det och jag får inte ut något av min ridning eftersom hon inte tar min hjälper som hon ska.. stackars ponnyhäst som ska behöva gå och må såhär!

Vi tänkte prova dethär med kulor i livmodern, vet inte om det fungerar men det är värt att prova iallafall! någon som vet om det fungerar eller har någon erfarenhet av det?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tror att det är doping att tävla med en häst som har kulor i livmodern, kolla upp det noga först isf..

2011-04-28 @ 18:31:53
URL: http://ryttarinnanmatilda.blogg.se/
Postat av: Tess

Hästen jag red innan hade det och hon blev lite lugnare av det men i sig själv var hon bara dum och envis så man märkte inte det jättemycket på henne ; )

2011-04-28 @ 20:23:53
URL: http://denfinasteponnyn.blogg.se/
Postat av: Henrietta

vet att det hjälper :) om dom är sura och otrevliga sen inna även om dom inte brunstar kanske det hjälper men är dom trevliga sen inna ska det nog funka :) ;) <3

2011-04-28 @ 20:30:31
URL: http://ridersjumping.blogg.se/
Postat av: Emma

mitt sto är jättetråkig när hon brunstar. Hon är sur mot andra hästar, jag kan knappt rida henne, det är endast jag som kan ha med henne att göra om någon annan försöker blir hon sur och sparkas och bits.

Vi har provat att ge henne örter och det funkade, kommer inte ihåg vad de heter men jag tänkte bara om du bestämde dig att inte prova med kulor i livmodern så kan du prova detta :)

2011-04-29 @ 06:44:09
Postat av: Henrietta

malou nu får du uppdatera!! :)

2011-05-02 @ 09:20:01
URL: http://ridersjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0