I MADE IT!!

Puuh alltså, ÄNTLIGEN har jag plöjt mig igenom de närmre 500 olästa inläggen på min bloglovin! Jag verkligen hatar att inte hänga med i svängarna, men nu efter att ha bytt ut filmkvällar mot bloggläsande är jag ikapp med allt och är i rätt tid igen ;)
 
Hej på er förresten! Uppdateringen har inte riktigt blivit som planerat tyvärr, jag har verkligen haft fullt upp och datorn har blivit bortprioriterad. Vår bil har totalkollapsat så vi har febrilt varit på jakt efter en ny, åkt till bilfirma efter bilfirma vilket såklart har tagit upp ganska mycket tid, sen hade jag fullt upp med alla tävlingsförberedelser igår och var nog inte hemma fören runt 23 på kvällen och då var det bums i säng för att orka öppna ögonen när klockan ringde tidigt imorse!
 
Kan ni gissa hur det gick idag förresten?! Hint hint: det är Théa vi snackar om... ;)
Hon presterade som vanligt över förväntan!! Jag hade faktiskt lite på känn igårkväll att denna tävlingen nog kommer bli den första där vi får ett bakslag, hon har varit helvild att rida i veckan och när jag hoppade igenom henne häromdagen existerade inte bromsen överhuvudtaget..... Men Loppan har koll på när det faktiskt gäller och tar sig då i kragen och skärper till sig! Första klassen var hon lite vippsig, ofokuserad (eller snarare fokuserad på helt fel saker) och vi fick inte riktigt in någon bra rytm, så en bom följde med ner i denna klassen. I andra klassen fick vi in ett superbra flyt och alla bommarna låg kvar på sina skållor! Enda att påpeka var väl att hon vinglar till innan hinder nr 7, dels för att det kom ur en svår sväng men främst för att den andra hästen på banan red rakt emot oss en bit ifrån hindret från andra sidan och Théa är rejält mötesskygg.. Så det blev ett litet störningsmoment men det löste vi och kunde fortsätta vidare över sista hindret utan problem! Film från denna rundan kommer så fort den laddats upp på YT!
 
Så felfria på hinder var vi, dock fick vi med oss ett retligt litet tidsfel i resultatet då de hade väldigt kort maxtid! Men ärligt, vadfan gör det?! Det är dessa rytmiska och lugna rundorna vi är ute efter! Vi tävlar ju oavsett inte mot klockan och en avd. B rosett kan vi nog leva utan ;)
 
En del av vår juliga bana! 
Det är lite lyxigt att ha hästarna på anläggningen, då kan man smyg-gå banan kvällen innan och slippa trängas med alla småhundar som sätter fälleben på en samt alla våldsamt stegande ryttare som tycks ha skygglappar för omvärlden och verkar tro att de är RGB i egen hög person och att alla runtomkring ska skingra sig likt när moses delade röda havet, suck...

Kommentarer
Postat av: Danai

Hahahahahah sista stycket -WORD!!! Dör hahaha

2014-12-02 @ 15:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0