svar på kommentar

Hanna om naket:

vad använder man en bygelnosgrimma till? :)
vad är den bra för? har aldrig sett sån innan. ^^

Svar: Bra fråga, tänkte att jag kan ju dra upp det i ett inlägg utifall att det skulle vara fler som undrar!

Bygelnosgrimman är ursprungligen en korrigeringsnorgrimma för hästar som lägger käkarna på sne och därmed tar bettet. Dock är inte det anledningen till varför jag använder den.

Aledningen till att jag har bygelnosgrimman är för att den har samma effekt som en vanlig remontnosgrimma fast med bettfrihet, Spottis tycker inte om när det är för mycket grejer som stör vid bettet då hon gärna lätt skjuter upp det och tuggar på det, därför ville jag ha så lite som möjligt som kunde hjälpa till att trycka upp det och med denna nosgrimma så ligger ju bettet fritt!

Jag har inte använt den jättemånga gånger, men kanske får börja göra det nu!

 





Kommentarer
Postat av: Evelina

Fin blogg !<3

2011-11-29 @ 16:47:37
URL: http://evemey.blogg.se/
Postat av: JULIA.

Sån härlig blogg, är allt bra med dig ? :)

2011-11-29 @ 17:32:47
URL: http://juliaajohanssonlind.webblogg.se/
Postat av: Lina

Vet du vart man kan köpa en sån?

Låter väldigt intressant att prova faktiskt! :)

2011-11-29 @ 21:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0