✧ Shine bright like a diamond ✧

Ååååh alltså just nu vill jag bara dra täcket över huvudet och ställa av hästarna en vecka eller två, för att sen bara start over och allting är som vanligt. Eddie gick bajs idag igen och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, Théa rids knappt för tillfället då varenda ridpass resulterar i bråk och konflikter oavsett hur okomplicerat jag lägger upp passen, så hon går mestadels i pessoa-selen så hon ändå får röra på sig och arbeta. JÄVLA BAJS! Varför händer detta oss? Hela situationen får liksom hela mig att bara tappa motivationen, tålamodet och humöret också för den delen.. Tror vi får göra såhär, hästarna får checkas så allting står rätt till och därefter får jag vrida om min inställning och helt enkelt inse att allting inte är på topp för tillfället och anpassa utmaningarna därefter.
 
Jag fick iallafall bekräftat idag att hoppsadeln inte varit helt 100, så nu är den påväg upp till Halmstad för att ändra bommen! Den både klämde och glappade och det kan jag tänka mig att herrn inte varit allt för nöjd över. Det är en bit på vägen iallafall och jag hoppas innerligt att denna svackan vänder och börjar peka uppåt snart igen! För hästarnas välmående, och mina nervers skull ;)
 
❝Don't let tough times harden you like a rock, let them polish you like a diamond.❞
 
 

Kommentarer
Postat av: olli

Ush tråkigt det låter med motgångar :( Kämpa på! som vanligt med hästar så brukar det ju vara värt det trots att det känns för djävligt!

Själv har jag precis satt igång min igen efter 1 månads vila, snacka om sugen häst :) Inte helt planerat att vilan skulle bli så lång men jag brukar tycka att många hästar svarar bra på att bli helt avställda en kortare tid, så kan de smälta allt, både kropp och knopp ;)

Svar: Ja det är verkligen skittråkigt men det ingår ju det också, utvecklingskurvan kan ju inte alltid peka uppåt tyvärr!
Spottis vilade alltid 1-2 månader på vintern och hon var som en helt ny häst att sätta sig på därefter! Tror hennes lilla virr-hjärna behövde den återhämtningen ;) Kul att din är laddad för att komma igång igen!
Malou Kastman

2015-11-08 @ 08:58:06
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0