serier & styrka

Träningen i onsdags, SHIT så pirrig jag var alltså! Vi har ju inte hoppat ordentligt på evigheter.. Det hela blev inte bättre av att Eddie blev helt skogstokig för att där stod en liten fux-shettis med megalång pannlugg i hagen brevid ridbanan, alltså herregud... Vi fick gå in i ridhuset för jag hade inte en chans att sadla honom varken på parkeringen eller ridbanan! Så vi startade även passet inne i ridhuset med väldigt basic övningar, rakriktning, förflyttningar, gas och broms etc. När han hade taggat ner förflyttade vi oss ut i paddocken där vi hade mördar-serien ni kan se på filmen, hahah! 6 st hinder och 5 st bommar därimellan. Superbra för att låta hästen tänka själv, och även om vi kom lite tokigt in så redde han faktiskt ut det :) Personligen så trodde jag att Eddie skulle trassla in benen i alla bommar och ramla och bryta nacken av oss båda (positiva "vi klarar dethär"-tankar jaaa..), men han klarade av det förvånansvärt bra tycker jag!! Stor guldstjärna :)

Efter bara ett par vändor från vardera håll var han helt slut i både kropp och hjärna och vi avslutade träningen, finns ingen vits med att pressa honom nu i början utan vi gör det så enkelt och roligt som möjligt! Nu är vi oficiellt igång iallafall och det känns helt fantastiskt! Jag längtar redan till nästa träning :D Det gör nog Eddie också, förutsatt att han slipper stöta på den lilla fluffiga fuxponnyn igen ;) För den tänkte nog faktiskt äta upp honom..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0