Tävlings-prepp

Puh alltså ibland är det inte roligt med en mamma som är köksansvarig när det är dags för tävling.... Strax innan 23:00 landade vi innanför dörren här hemma efter att ha fixat och donat på anläggningen hela kvällen. All mat är förberedd och min häst har fått nybadade ben och svans och är utöver knopparna som fixas imorgon helt done! Även all utrustning är putsad och framhängd för att allt ska gå så smidigt som möjligt.
 
Tyvärr har inte mitt andra paket från PS dykt upp idag så jag har fått fjäska med Bella och lånat hennes träns för att slippa rida på Micklem.. Men aja, det dyker väl förhoppningsvis upp på måndag! Idag har vi varit iväg och köpt lite smågrejer som jag inte hittade/fanns i rätt storlek på mässan också som jag behöver till imorgon, bla. vita dressyrskydd, vita Roeckl-handskar och ett par nya Sprenger-sporrar då SvRF helt plötsligt bestämt sig för att mina förra med liggande trissa (dessa) inte är godkända att tävla med.... För övrigt så är de bland de snällaste sporrarna på marknaden så där vet jag inte riktigt vad dem tänkte med.. Lite tråkigt då Eddie gillar dem, men han fungerade helt ok när jag testade de nya idag med så det är nog ingen fara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0