Lättdistraherad

Gårdagen gick åt att städa och rensa lådor, världens evighetsjobb när det kommer till lådorna på mitt rum.. HUR kan man ha så jävla mycker saker?! Och det blir ju inte direkt bättre av att man fastnar i precis allt, "ooh waow kolla dettaaaa", " åh jag borde verkligen läsa igenom denhär användarmanualen för min gamla dator! Som iför sig är sönder och inte startar, but it still sounds like a good idea!", " OMG KOLLA EN SKOLKATALOG FRÅN 2007!!!"........... Ja men ni fattar va? Jag lyckades iallafall bli färdig efter mycket om och men och det var mycket att kasta kan jag lova... Next project, rensa garderoben ;)
 
Som ni kanske fattat av stycket ovan så blev dressyrträningen inställd, allting blev kaos i planeringen så Annika kunde tyvärr inte komma ut.. Ska försöka pricka in två träningar i veckan istället, det hade varit det allra bästa! Men funkar det inte så får en duga och vi får hårdtrimma själva fram tills helgen. Men fortsätter Eddie gå som han gjorde igår så ska det inte vara några problem, HERREGUD vad fin han var!! Så mjuk, lösgjord, elastisk och alltså aaah ♥ Ökningarna var nog dagens wow vill jag påstå, både i trav och galopp! Han har verkligen börjat hitta sin takt och schvung nu i traven och det är en så jäkla häftig känsla! Även galoppen börjar han bjuda på mer power i! Tror att uteritterna gör honom gott där jag kan sätta mer tryck i honom pga den naturliga framåtbjudningen, men även att "vägen aldrig tar slut". En travökning i ridhuset kan jag göra på en långsida/diagonal, sen måste jag samla upp igen inför svängen, ute på grusvägarna kan jag öva längre sträckor där powern kommer mer naturligt och jag kan utifrån det öva på samlingen i just den formen och tempot vilket jag tycker är svårt på de korta sträckorna i ridhuset..
 
Nu ska jag sluta pladdra då jag insåg att det blev ett aningens långt och ganska så meningslöst inlägg.. Någon bild orkar jag heller tyvärr inte leta fram åt er då ögonen börjar gå i kors på mig och kroppen skriker efter sömn! Och ja, detta är ett tidsinställt inlägg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0