Student-prepp!

Morning peeps! Fredagen den 5 juni idag, och jag är fortfarande sjuk.. Skulle egentligen åkt in och jobbat ett pass idag men gårdagen bestod av näsblod, i mängder... Tror det var för att jag ansträngde mig och var igång ganska mycket trots att jag fortfarande inte var helt 100, så kroppen sa ifrån.. Vi får hålla tummarna att min näsa håller sig i schack idag iallafall då lillbrossan tar studenten och huset kommer fyllas med folk! Känns inte allt för trevligt att springa runt med bommullstussar i näsan då... Eller varför inte bloda ner hela min klänning?! hm... Det kan börja helt utan förvarning eller anledning, helt plötsligt är det som någon vrider om en kran och sen är det blodbad! Suck
 
För er som är nyfikna på hur sadelprovningen gick igår så kan jag säga som såhär att jag fortfarande inte äger någon sadel.. Han är tyvärr inte den lättaste hästen att hitta dendär perfekta sadeln till. Dock har jag lånat hem en sadel på prov! Och om 13 dagar ska vi på "återbesök" och prova ytterligare 2 st som hon inte hade hemma igår. Sadeln jag har fått låna hem är en Prestige X-Helen K Lux! Enkelkåpad och en storlek för vid så har fått låna med en correctionpadd för att bygga fram så den passar och jag kan rida med den och känna efter. De vi också ska prova nästa gång är en av samma modell, Prestige X-Helen fast med dubbelkåpa, och även en Amerigo Vega! provade en på plats men den hade för små knästöd för mina långa ben så jag hamnade lite uppepå istället för bakom dem, i övrigt en väldigt trevlig sadel! Ser framemot att få prova Prestigen ordentligt i lugn och ro på hemmaplan och sen är jag skittaggad för att prova de andra sadlarna om 2 veckor!

Såhär beskrivs X-Helen modellen:
Prestige har i samarbete med Helen Langenhaneberg tagit fram en ny dressyrsadel. X-Helen har ett mycket djupt säte och tunna paneler så ryttaren kommer nära hästen.

Den har det nya X-Technology-systemet i sätet med utskurna hål i bommen, som fyllts med stötdämpande material.Det gör att ryttaren kommer djupare ner i sadeln utan att ”fastna” eller bli begränsad i sin rörlighet, vilket ofta är fallet med sadlar som enbart har utskurna hål i bommen.

Sätet ger även stöd för svanskotan vilket hjälper till att hålla bäckenet i rätt position. De anatomiskt formade panelerna har ett honeycomb-material kombinerat med ett mjukt fjädrande material och ger hästen ordentlig rörelsefrihet.

Modellen jag har hemma på prov, enkelkåpa ↑  ↓ Modellen jag ska prova om 2 veckor, dubbelkåpa.
 
Amerigon! ↓ Denna gillade jag väldigt mycket, - knästöden.. Ska bli kul att pova en med knästöd som passar mina långa ben!


Någon som har erfarenhet av någon av sadlarna? Eller kanske tillochmed båda? TELL ME!

Kommentarer
Postat av: Helen

Måste vara en bra sadel med det namnet ;)

Hälsa brossan o gratta!

Svar: Haha eller hur ;) Det gjorde jag!
Malou Kastman

2015-06-05 @ 19:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0