I min ryktväska

 
Lika illa som jag tycker det är att äta tacos någon annanstans än hemma tycker jag det är sjukt obekvämt att borsta andra människors hästar med grejer från en främmande ryktlåda... Precis som med tacon så har jag en speciell rutin och krav på vilka "ingredienser" som ska ingå i processen! Hehe
 
• Magic brush - Dessa trotjänarna klarar jag mig inte utan! De används flitigt, period.
• Mina naturborstar är också ovärdeliga! Hatar såna syntet/plast/whatever material det nu är... Tycker de är
   värdelösa att borsta med. Den ljusare borsten har grövre strån i mittdelen och är därför superbra på tex
   fröken skitgris, samt benen. Den mörka borsten är supermjuk och jättebra nu när de är klippta och den lilla
   borsten är det enda som överhuvudtaget får närma sig Eddies huvud, även den är supermjuk!
• En vanlig hårborste köpt för människobruk tycker jag är det bästa att borsta mina hästars heliga hårsvall med!
• Cowboy Magic är också en självklarhet i min ryktväska! Bättre utredningsprodukter finns inte!!
• Hovkratsar, givetvis
 
Sen har jag en jäkla massa smågrejer också som inte ingår i dagligbruket om vi säger så. Som dendär putsvanten i fårskinn ni kan se på bilden, den används ganska sällan.. Helosansalva, Jodopax gel, Radital liniment, kylgelé, babyolja, vaselin, saxar, hovlack, totteband, ja alltså you name it!
Allt som kan tänkas vara nödvändigt finns där :)
 
Är ni lika kinkiga som mig när det gäller borstnings-stuff eller det är inte så noga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0