Lördag i all sin glans

God eftermiddag kära läsare! Här sitter jag i min säng, med sprängande huvudvärk och ett berg med tvätt som behöver tas tag i... Ibland är livet inte fair alltså! Ska iallafall strax dra på mig ridkläder och åka upp och göra klart stallet samt bägge hästarna ska ridas idag! Eddie ska få gå lite dressyrjobb tänkte jag och Théa ska bara joggas lätt efter ett par dagars vila efter vaccinationen. Sen kommer bästa Katja ut för att trycka lite på Eddie! Känns som att det behövs igen då han blivit lite oliksidig och dubbel-spårar/skjuter in rumpan i ena varvet. Så efter en genomkörare med Katjas magiska händer så är vi nog back on track igen! Ikväll väntas gäster och grillfest då pappa fyller år, hoppas innerligt att skallebanken släppt tills dess.. Annars vet jag vem som deckat innan kl 10 ;)
 
Woho lucky me! Hovslagaren har gått och köpt en Childéric DAC, samma modell som jag beställt och i samma storlek och allt! Ni kan ju gissa tre gånger vem som kör och kidnappar den till och från ;) Perfekt nu innan jag får hem min ju! Dock en äldre modell och med fel knästöd för mina långa ben.. (fick beställa med DGP-block) Men det funkar ju bra sålänge! Har förhoppningsvis även fått sålt min gamla dressyrsadel nu, håll tummarna.. Behöver alla pengar jag kan få just nu för min nya skönhet var inte direkt gratis kan jag säga!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0