HELT SÅLD

Alltså Childéric, var har du varit hela mitt liv?! Jag är bokstavligt talat HELT SÅLD på dessa sadlar! Provningen gick bra och Ellen kollade även de andra sadlarna, Amerigon låg bra trots att jag varit lite nojjig över att den klämt, men efter att ha ridit bara några varv i en Childéric så sa jag till mamma att det inte finns en chans i världen att jag köper Amerigon hahah! Den är inte obekväm, det ska jag inte säga, men den är ganska hård.. Både i sits och stoppning, + att efter att ha suttit i Childéricen så så kände jag liksom att "fan, jag får ju anstränga mig för att kunna sitta ner ordentligt", i Childéricen blev det liksom naturligt, man satt som en smäck och jag behövde inte längre lägga massvis med fokus på att just bara sitta. Hon kollade även min gamla Ordo Equester, den var ju såklart inte optimal men gick bra att rida med då och då tillsvidare nu när jag inte har något annat (var och lämnade tillbaka Amerigon senare på em).
 
Under bussresan upp till Norge satt jag med Ellen i telefon och bollade fram och tillbaka och "beställde" en sadel, dvs. hon skrev ner allt om storlek och hur den skulle se ut och vilka tillval etc. Allt jag behöver göra nu är att skicka ett beräftelse-sms så lägger hon en order till fabriken i Frankrike och när industrisemestern är slut så börjar de tillverka min sadel!! Åh vad jag är sugen på att slänga iväg ett sms med texten "YES, just do it!" precis exakt nu, men jag måste tänka igenom allt några gånger till så jag verkligen är 100% nöjd med utseende och tillval, jag menar, 34 000:- som sadeln går loss på är ju inget man direkt springer runt med i bakfickan, speciellt inte nu när jag preis tagit körkort också... Förlåt plånkis </3
 
En av sadlarna som provades igår! Dock inte modellen som vi "eventuellt" (guaranteed ;)) ska ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0