onsdag, fast torsdag, men ändå onsdag?

Jag har knappt hunnit blinka och denna veckan is like: "Hey, det är redan torsdag!"
Vaaaaar tog tiden vägen? Jag kom ju för sören precis hem från Norge! Visserligen var det i måndags, så där försvann ju en dag, but still...
 
Just nu är jag förhoppningsvis pigg och glad, mitt uppe i jobb, solen strålar och enhörningarna polerar sina hovar med fett från Eskadrons glitterkollektion! men vad vet jag, detta är ju tidsinställt.. Jag kom iallafall i säng i tid igår och jag slutar kl 15 idag så bara det gör ju att man måste dra lite extra på smilbanden! Igår galopperade jag och Eddie (för ovanlighetens skull) racersnabbt runt runt i stora paddocken utan sura miner, faktiskt helt frivilligt från hans sida kan jag tala om!! För er som inte vet så hatar min häst att springa fort......... Jag kan rida ut med sällskap och de drar iväg i ful kareta medans Eddie lullar på i sitt slowmo-tempo, ber jag honom öka på lite så blir han skitsur, bockar/kickar och återgår sedan till sin lugna behagliga galopp och bara totalignorerar att jag ens tänkt tanken på att fråga om vi kan lägga i en högre växel...
 
Han har världens största mysgalopp och när han verkligen länger ut är den helt galen alltså!! På tal om galet så ska vi förhoppningsvis rida ut idag! If le väder allowes it... Godnatt. Eller va?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0