Lika lång kväll igen...

Alltså bläää, har inte ens ridit båda hästarna idag och ändå är klockan över 9 på kvällen när jag kommer hem och kan sätta mig ner och andas ut. Det går inte riktigt ihop, jag vill helst försöka komma i säng runt kl 10 (vilket tyvärr nästan aldrig händer...) för att få ordentligt med sömn för att orka tampas med kidsen på jobb dagen efter, och innan läggdags vill jag ju helst hinna trycka i mig lite kvällsmat imed magen stått tom sedan lunch, duscha om det blivit väldigt svettiga pass i stallet eller mitt hår ser ut som det nyligen doppats i en fritös, blogga! Både vad som hänt under dagen och helst hinna göra något tidsinställt som dyker upp under jobbtimmarna, ni kan ju försöka lösa den ekvationen på under en timme?! För det kan inte jag...
 
Théa har iallafall haft besök av farbror doktor nu ikväll då hon kom in med två sprängfyllda bakben och hade även blivit svullen i  ett framben..... Droppen alltså, ut med Vet. som rekommenderade omslag över natten, boxvila/sjukhage (om det är torrt i marken) i en vecka, lättare motion och en kur med penicillin! Så nu står hon alldeles klumpfotad med animalintex-omslag, gossiga täcken och en gullig ponnyrosett i luggen ;) Hon är så söt lilla Loppan, det kvittar vad du gör med henne, bara du gör något och ger henne uppmärksamhet, så är hon nöjdast i världen ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0