Goodmorning sunday!

Pfft, snarare shittymorning rainday... Regnet bokstavligt talat öser ner utanför fönstret och jag ligger bänkad i sängen med en elefantfot... Oh what a happy day ;)
 
Helgen har gått i ett och jag har tyvärr inte haft tid att sätta mig ner och starta datorn ens en gång. Men vi kan väl börja med att tänka tillbaka till i fredags! Dagen började med stallfix och därefter åkte jag och mamma iväg för lite nödvändighetsshopping, nya stigläder och stigbyglar är äntligen inhandlade till dressyrsadeln och även ett par fluffiga Eskadronboots till min prins som vi dock ska tillbaka och byta storlek på. Pay and riden på kvällen var lite sisådär, Eddie var spänd och stirrig och as usual livrädd för bajstunnorna i ridhuset.... Imellanåt var han dock ganska fin får jag säga! Théa gick in och gjorde ett bra program med några få småmissar bara, men hon var avslappnad och fin hela programmet igenom :) Känns bra inför helgens tävling! om jag kommer till start vill säga...
 
Eddie lyckades slarva bort en framsko i all hast inne på banan i fredags så igår var Petra här och skodde om honom helt då det ändå var dags för det. Därefter plockade vi med hoppsadeln för att testa teorin om att islandshästar inte kan hoppa*,
den stämde, kort och gott.... 4,5 av 6 st klarade det finfint (en var lite blandad kompott, därav halvan ;)) men drog en rejäl vurpa med en av hästarna och fick benet mosat under dennes bakkärra efter vi gjort en frivolt värd 11 av 10 poäng av stildomarna! Summa kardemumma, 400 kg fluffig ponny punktplacerad över benet är inte att rekomendera.. Children, do not try this at home!!
 
* självklart kan de hoppa, alla hästar kan hoppa! vissa lite bättre än andra dock ;)
 
Jag kan ju drömma om att få ner den foten i mina ridstövlar....

Kommentarer
Postat av: Evelina Blomqvist

HAHAHA skönaste inlägget!

2014-09-23 @ 21:11:12
URL: http://epicevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0