ännu en dag i stressens tecken..

Full rulle idag igen, känns som att det är det enda jag håller på med just nu? Från jobb till stallet för att rida Eddie (som var ASFIN i galopparbetet idag!!) till att åka och hålla träningar och sen tillbaka till stallet för att rida igenom Théa inör imorgon! Skulle egentligen hoppat Seeb också men det blev framskutet till en annan dag. Hoppade igenom lite kombinationer med Théa idag just för att hon blev lite smått överraskad på tävlingen i lördags, men idag var det som om hon aldrig gjort annat i hela sitt liv.. Hon seglade igenom kombinationer med både ett och två galoppsprång imellan och räcke-oxer/oxer-räcke utan att ens blinka, hon är så sörens snabblärd denna lilla hästen! Hoppade enbart på ca 80-90 cm en 2-3 gånger per kombination och utöver det så gick hon inte så länge, just för att hon inte ska vara trött eller lite småseg imorgon (stor risk.. hahah).
 
Men det ska bli kul iallafall! Jag jobbar till 13 och åker därefter direkt till stallet och fixar och sen startat tävlingen kl 17, så uppdateringen får ni inte fören senare på kvällen/ev. dagen efter beroende på hur trött jag är när jag kommer hem. Théa ska iallafall badas och knoppas imorgon och sakerna ska packas ut osv. Men ni kommer iallafall få ett litet bildinlägg med vad jag shoppade i Ullared igår under dagens gång, kan berätta att Eddie har fått två par urläckra boots för hemmabruk.... ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0