Kastman testar!

 
"Equi-N-ice är ett helt nytt unikt kylsystem på marknaden! Glöm all kyllera, isbandage som skall förvaras i frysen eller spolandet av ben! Glöm den värkande kylan som kommer av isbandage, Equi-N-ice drar ut värmen ur området istället för att kyla ned. Kylan ger ingen smärta och är inte obehaglig. Equi-N-ice lindrar effektivt smärta, reducerar svullnader och kan användas för att förebygga skador efter hårt arbete. Kan användas vid slag, stukningar, blåmärken eller rent allmänt för att hålla din häst sval. Linda hästens ben och låt dem sitta på i minst 20 min, effekten sitter i upp till 2-3 h även efter du tagit av lindorna."
 
Detta var ju så spännande att jag inte kunde låta bli att testa! Dessutom är det ju en aning simplare än att stå och linda påsar med kylgele som blir hårda i frysen och är tjocka och klumpiga och inte går att lägga direkt imot benet osv osv.... Så det var värt att prova kände jag då det ovan nämnda jag kör med för tillfället är SÅ jobbigt.... At first trodde jag inte att de fungerade som de skulle då det inte kändes kallt över huvud taget, snarare tvärtom, varmt. Men efter lite googlande så insåg jag att det är så det ska vara, för istället för att kyla så ska lindorna dra ut värmen ur benen, vilket förklarar varför det snarare kändes varmt än kallt! Det är värmen som är påväg ut från benen. Startpaketet kostade 399:- och lindorna är bara till att använda om och om och om igen eftersom man lägger dem i respektive återförslutningsbar påse och fyller på med lite "coolant" när det behövs. Jag använder lindorna i förebyggande syfte efter träning och har änsålänge hunnit testa dem två gånger, och de har väl fyllt sin funktion tror jag! Svårt att säga redan, får testa dem några fler gånger (eller kanske på migsjälv?) för att bli helt övertygad. Det är iallafall väldigt nimmt och jag föredrar lätt detta framför att kladda med kyllera, hantera klumpiga kylpåsar som är så kalla att det gör ont att röra dem eller att stå en halv evighet och spola med slangen!
 

Kommentarer
Postat av: Louice

Sexiga knä strumpor ;) haha

Svar: Eller hur! Mycket snygga ;)
Malou Kastman

2014-11-04 @ 23:23:58
URL: http://othello.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0