past midnight

Hej på er, jag sitter som vanligt med sömnbroblem och surfar planlöst runt på internet. Idag (igår?) har jag kännt mig mycket piggare och orkat mycket mer, har varit med hela dagen i stallet OCH varit med mamma och handlat! Därefter tog dock orken slut jag ville bara lägga mig ner i fosterställning mitt inne i köpcentrumet och gråta... Men idag mina vänner, idag är dagen då jag för första gången har lyckats få i mig något som faktiskt måste tuggas innan det går att svälja! Första gången på 1,5 vecka som jag äter något annat än kostersättning eller soppbuljong, kan ni tänka er 1,5 vecka utan riktig mat? Min kropp har inte mått bra alltså.. Ställde mig på vågen tidigare idag då mamma påpekade att hon tyckte att jag såg mycket tunnare ut och mina byxor satt lösare än vanligt (for your notice så har jag knappt haft kläder på mig på 1,5 vecka, hahah! har bott i min morgonrock de få gånger jag lämnat sängen ♥), kan ni gissa vad den visade? under denna tiden jag har varit sjuk och varken kunnat äta eller röra på mig så har jag gått ner 6-7 kg..... på 1,5 vecka!!! Detta är inte okej, tur att det går åt rätt håll så att jag förhoppningsvis kan börja äta och röra på mig som vanligt snart igen.
 
Hästarna har minsann också fått röra på sig idag! Stod först och mös och friserade dem då båda två såg ut som något som kommit direkt från trollskogen.. Théa fick sen jobba en stund i pessoaselen och jag har blivit snurrigare än en geting som ätit jästa körsbär på sensommaren. Känner mig inte riktigt 100 för att hoppa upp i sadeln och tampas med en sprallig unghäst som vilat liiiite för mycket nu när jag varit sjuk då jag tror det blir lite för mycket ansträngning nu när jag är så svag i kroppen, men gunga omkring uppe på min stora svarta prins gick utmärkt ♥ Han ska skrittas 20 min/dag för hand eller uppsuttet beroende på hur han sköter det, och från tidigare erfarenheter så har min häst haft ca 5 rävar som trängs bakom varje öra när man skrittar honom för hand och när man sitter på så sköter han sig exemplariskt och tycker livet är bäst! Dessutom finns det ingen levande varelse på planeten jorden som kan hänga med när han spatserar iväg med sina långa älgben, hahah! Inte ens mina långa spiror orkar hålla det tempot ;) Så uppsutten skritt it is.
 
På tal om långa ben, gissa hur lång jag blir i de nya dojjorna jag köpte idag? :'D hahahah.....
Kommer vara dösnygga på sin plats i hyllan där de kommer stå och samla damm ;)
Jag är SÅHÄR svag för klackar och tycker det är SÅ snyggt! Men använder det väldigt sällan då jag redan innan jag tar på dem är ca ett huvud längre än övriga pygmémännikor i sällskapet.. #måsteskaffalängrekompisar

Kommentarer
Postat av: s

Var köpte du de vita klackarna? Jättefina

Svar: båda klackarna är från Deichmann :)
Malou Kastman

2014-05-14 @ 16:25:01
Postat av: Annie

Haha då passar ju vi ihop, jag är 1,63 och har typ alltid 16 cm klackar.. Haha då hade du inte vart så liten ;)

Svar: hahah ja då kommer du nästan upp i min höjd ;) jag är 171 cm utan så beroende på vilka klackar jag väljer så brukar jag bli mellan 180-185 cm lång xD
Malou Kastman

2014-05-14 @ 18:20:01
Postat av: Malin

Skönt att se att du är på benen igen!
Se nu till att äta så du går upp några kilo och får tillbaka orken.
Kram

Svar: Det är skönt att vara på benen också ska jag tala om! Det ska jag göra :) Kram!
Malou Kastman

2014-05-14 @ 21:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0