och så var tävlingssäsongen igång!

Lördagen den 1 mars gick årets första tävling för oss av stapeln! Lite ringrostiga och lite virriga gick vi in på banan och hoppade en 100 och en 110 och gjorde faktiskt godkänt ifrån oss tycker jag! Eller ja, i första klassen fick Astrid MVG och jag fick typ, ett riktigt svagt G-.... nästintill IG om jag ska vara ärlig! Astrid vad SUPERDUKTIG i första, hon var lugn och sansad och låg inte på så mycket som hon brukar göra, då var det ju såklart jag som drar till och klabbar till det istället.. Efter kombinationen kan ni se på filmen hur jag börjar titta väldigt förvirrat omkring mig och det går bara långsammare och långsammare.. Ja, jag hade glömt banan!!! bra där Kastman. I sista sekund gick det upp ett ljus och jag bara typ "SHIT, det är ju detta hindret vi ska hoppa!" och vänder upp från spåret med typ ett galoppsprång till godo och kommer alldeles snett och stackars Astrid bara "jaha men okej vi hoppar väl!" och räddar hela situationen, duktiga snälla Astrid!!! och dumma dumma pilot.... Gaaah. Aja, tack vare Astrid fick hon hoppa sin första omhoppning då det var debut i avd. A för hennes del! Svängde lite snävare men höll ändå ett ganska lugnt tempo för ville istället få en bra runda efter den lilla incidenten, men det slutade iallafall med en 6:e placering och Astrid tog sin allra första placering i sin allra första omhoppning! Kul :)
 
I 110'n var hon lite mer, ja lite mer Astrid helt enkelt. Det syns inte så väl på filmen ser jag såhär i efterhand men hon var jäkligt stark och dragig i denna klassen vilket resulterar i ett lite av och på tempo och vi hittar inte riktigt rytmen och avstånden. Så vi fick med oss en bom i kombinationen, tror mest det hela beror på saknaden av rutin, det är ändå bara hennes tredje tävling och andra 110! och ett ner är väl egentligen inte så mycket att klaga på :p Det är bara till att träna vidare!
 

Kommentarer
Postat av: olli o messi

Roligt grattis! :D Ser jätte fint ut!

Svar: Tack så mycket! :D
Malou Kastman

2014-03-05 @ 19:27:12
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0