massor med "för första gången" idag!

Godkväll hörrni! Puuh, nu har jag äntligen parkerat mig hemma i sängen igen, har varit iväg precis hela dagen då jag inte hann hem imellan det att Théa kom och det var dags för träning, så det var ganska skönt att bara sätta sig ner nu och andas ut. Stackars lilla Théa var himla förvirrad ute i nya hagen idag, det är första gången hon är iväg hemifrån på detta viset (hon är egenuppfödning och har bara bott hemma hela livet) så det är ju inte så konstigt! Men hon är iallafall himla snäll att hantera och Eddie var glad över att få en ny söt liten tjej brevid sig, både i boxen och i hagen!
 
Ikväll på hoppträningen var det även första gången jag trillade av lilla fröken Astrid ;) Eller ja, trilla vet jag inte om vi kan kalla det, hon blev iallafall helt sjukt stark så för att få henne att lyssna skulle jag göra halt på en distans mellan två hinder. När jag väl fick igenom min förhållning så blev det tvärstopp och sen for hon rätt upp i luften i en stegring som gick så högt att allting bara försvann bakom mig, bakvalv på sadeln och allting, det fanns liksom inget stopp utan jag åkte kana ner över rumpan på henne och helt plötsligt stod jag på fötterna mitt bakom henne, hahah! Knas-Astrid..
 
Släppte både Eddie och Théa en stund utan täcken i det sköna vädret idag så de fick passa på att lufta pälsen lite!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0