Vilka bett använder jag?

Jag har tre bett som främst används på mina hästar, väldigt enkla och milda bett som båda två hästarna trivs superbra på. Det första är ett Stübben Golden Wings som är som ett vanligt tredelat fast den skyddar hästens mungipor så de inte kan bli knipta av ringarna, det har även lite samma effekt som ett fullcheek då vingarna är så vida, så tar du ett tygeltag så hjälper den till med att rama in och "putta" från utsidan. Väldigt bra på ostadiga unghästar!
 
Bett nr 2 är ett Sprenger Dynamic RS, ett anatomiskt bett som ligger jättefint i munnen på hästarna och som stimulerar saliveringen, båda mina har tyckt om detta väldigt mycket och även fler som har testat det har varit nöjda!

Sist men inte minst har vi ett vanligt tvådelat fullcheek, jag använde det mycket på Eddie i början när han var valpig och jag använder det fortfarande på Théa i hoppiningen just för att få den lilla extra inramningen och hjälpen när man ska svänga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0