sängläge

Tjena! Dagens tävling är struken pga snödrivorna som lägger sig på vägen, Lisa fick röjt på vägen till gården så det hade troligtvis gått att komma iväg men det blåser igen på väldigt kort tid så vi hade troligtvis inte kommit tillbaka.. Så det kändes säkrast att stryka, det kommer fler tävlingar. Red istället Eddie ännu ett spänt ridpass i ridhuset, i vita ridbyxor.. haha!
 
Känner mig så jävla värdelös, är på dåligt humör och har världens förkyldning på gång. Hoppade några små språng då Bella och Tessan hade hinder framme, Det var inget fel överhuvudtaget och Eddie var jätteduktig och var fin på hinder, men ändå är jag så jävla besviken. Det är allting runtom, han är rädd för precis allting, kastar sig från hörnorna, skyggar för slussen, blir livrädd för en liten klick snö på väggen.. jag menar, hallå?! Samla nerverna hästen! Jag vet att det hela har en anledning, det är så enkelt som att han inte kan gå ut om dagarna och få utlopp för sin energi, han får massa överskottsenergi av att bara stå inne i boxen men ändå kan jag inte hjälpa att bli ledsen för att det inte funkar. Snälla moder natur, låt det sluta blåsa halv storm dagarna i ända så Eddie kan gå ut i hagen så jag får min lugna, fina, mjuka häst tillbaka!!
 
Ursäkta mig, jag har bara en dålig dag..
Ska lägga mig och glo serier och äta ostbågar resten av dagen, TTYNJÄPBH! (talk to you när jag är på bättre humör)
 
 

Kommentarer
Postat av: olliochmessi

Typiskt Skåne att blåsa så, ni verkar ha precis samma väder på eran sida... Jag känner igen den där känslan och med unghästar så blir det på nåt sätt jobbigare för det känns som allt går tillbaka som man jobbat så mkt för :( tycker du gör helt rätt och ibland är det bra att klaga , eller få mindre utbrott på världen! Hoppas det blir bättre fort!!!

Svar: Eller hur.. Helt platt, hahah! Ja det blir ju lätt så :/ sen är det en dålig kombo också då jag är sjuk och då sjunker mitt tålamod till noll.. tack, hoppas jag med!
Malou Kastman

2014-01-19 @ 17:52:42
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0